Növelte nyereségét a Nokia az első negyedévben
A Nokia, a világ legnagyobb mobiltelefon készülék gyártója az első negyedévben növelte forgalmát és nyereségét, piaci részesedése azonban tovább csökkent.
Az első negyedévben a Nokia konszern az egy évvel korábbinál 9,2 százalékkal magasabb, 10,4 milliárd eurós értékesítési árbevétel után 344 millió euró adózott eredményt, részvényenként 13 centet ért el, az egy évvel korábbi 349 millió euróval szemben..
Az eredmény felülmúlta az elemzői várakozásokat. A szakma 10,1 milliárd eurós értékesítési árbevételre és részvényenként tíz cent nyereségre számított.
A negyedév folyamán a Nokia előnye csökkent a többi mobiltelefon/gyártóval szemben, főként az okostelefon kategóriában elszenvedett piaci részesedés vesztése .
A Nokia készülék eladásait mindössze egy százalékkal tudta növelni az első negyedévben az előző évi azonos periódushoz képest, jóval kisebb mértékben a világpiac növekedési üteménél. Az első negyedévi 108,5 milliós készülék eladási szám a 2010 negyedik negyedévitől pedig 12 százalékkal maradt el.
A cég piaci részesedése 29 százalékra csökkent az előző negyedévi 31 százalékról és a 2010 első negyedévi 33 százalékról.
Az okostelefon kategóriában a Nokia 13 százalékkal 24,2 millióra növelte eladásait éves összevetésben, amivel 26 százalékos piaci részesedést biztosított magának. Az okostelefonok árbevétele 6 százalékkal 7 milliárd euróra emelkedett. Az okostelefonok értékesítése az előző, 2010 negyedévihez képest azonban 14 százalékkal csökkent.
Az eladott Nokia telefonok átlagos ára az első negyedévben növekedett ugyan az előző évihez képest, de elmaradt a negyedik negyedévitől. Az idei első negyedévi átlagár 65 euróra emelkedett a tavalyi első negyedéviről, de a 2010 negyedik negyedévben az értékesített drágább modellek viszonylag nagyobb aránya miatt 69 eurós átlagár alakult ki.
Összehasonlításképpen az iPhone ára 600 dollár (410 euró) körül van, és ebből az Apple 18,7 milliót értékesített az első negyedévben.
A Nokia elveszítette piacvezető szerepét az okostelefonok kategóriájában. 2007-ben még a Nokia operációs rendszere a Symbian uralta az okostelefon piacot 64 százalékos részesedéssel, mostanra azonban az iPhone, valamint a telefonkészülék gyártók többsége által felkapott Android operációs rendszeren futó okostelefonok kiszorították. A mentőövet a Microsofttól februárban a Nokiához átnyergelt új vezérigazgatóval, Stephen Eloppal együtt érkező Microsoft Windows Phone operációs rendszer jelentheti. Az első ilyen készülékek azonban legkorábban az év vége felé jelenhetnek meg a piacon. Az átmeneti periódusban a finn vállalat maga is forgalom visszaesésre számít.
A Nokia készülék- és szolgáltatási (Devices & Services)üzletága az első negyedévben 7,088 milliárd euró forgalmat bonyolított. A vállalat a második és a harmadik negyedévben 6,1-6,6 milliárd eurós bevételre számít, a negyedik negyedévben viszont már ennél lényegesen magasabbra.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia-Microsoft: véglegesítették az együttműködési szerződést
- Fotórealisztikus 3D-s városmodellek az Ovi Térképeken
- 5 millió letöltés naponta a Nokia alkalmazás-áruházában
- Új Nokia telefonok: E6 az üzletembereknek, X7 a szórakozás megszállottjainak
- Áprilisban érkezik a Nokia E7 kommunikátor
- Első körben alaptalannak ítélték a Nokia vádját az Apple ellen
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- 1 milliárd dollárt fizet a Nokiának a Microsoft?
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- Nokia B-terv: rossz tréfa csupán?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.