Nőtt a Telenor világpiaci nyeresége az első negyedévben
Az egy évvel korábbi 1,04 milliárd norvég koronáról 2,79 milliárd koronára (358 millió euró) nőtt a norvég telekommunikációs vállalat, a Telenor nettó nyeresége az első negyedévben - közölte a vállalat szerdán.
A társaság árbevétele 24,09 milliárd korona volt az előző év azonos időszaki 22,24 milliárd korona után. Az árbevétel növekedését elsősorban az ázsiai piacok bővülés segítette - tájékoztatott a vállalat.
A vállalat működési eredménye az előző évi 3,11 milliárd euróról 3,7 milliárd euróra nőtt az első negyedévben.
A Telenor szerdán megerősítette korábban közölt, idei évre vonatkozó profitkilátásait.
A társaság papírjaival 0,2 százalékos emelkedéssel 89,48 koronás árfolyamon kereskedtek a szerdai nyitást követő percekben.
Ugyanakkor a Telenor magyarországi leányvállalatának árbevétele és nyeresége is csökkent az előző évihez képest az első negyedévben - közölte a társaság szerdán az MTI-vel. A Telenor Magyarország árbevétele az első negyedévben 1,7 milliárd forinttal maradt el az egy évvel korábbitól, kamat-, adófizetés és értékcsökkenés előtti eredménye (EBITDA) pedig - az egyszeri tételek levonása előtt - 3,4 milliárd forinttal csökkent, főként a közvetlen költségként elszámolt 2,3 milliárd forintos távközlési különadó miatt - tudatta a cég.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Telenor Magyarország árbevétele és nyeresége
- Az IBM nyeresége 10 százalékkal nőtt az első negyedévben
- Rekordnegyedévet zárt az Intel
- Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
- Telenor-djuice: ideje van a kövek elhányásának és ideje a kövek egybegyűjtésének
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- Megháromszorozta nyereségét a Dell
- Csökkent a Telenor Magyarország bevétele és profitja tavaly
- Erős negyedév a norvég Telenornál
- A Sony profitja 8,6 százalékkal csökkent
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.