Magyar Telekom: 2011 az építkezés, nem a profit maximalizálás ideje
Nem a rövid távú profitmaximalizálás éve 2011., hanem az építkezésé, így az új szolgáltatások bevezetésének ideje - mondta Thilo Kusch, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, úgy látják, fordulóponthoz érkezett a magyar gazdaság, s a távközlési szektor növekedése már érzékelhető lesz a második félévben.
Az első negyedév eredményeiről elmondta, általános ipari tendencia, hogy a vezetékes telefon és internet területén csökkennek a bevételek, amit az új szolgáltatások és a mobiltávközlés kompenzál.
Közölte, az első háromhavi bevételek kisebb mértékben csökkentek, mint várták, miközben folytatták az erőfeszítéseket a hatékonyság javítása érdekében, s tovább csökkentették a költségeket.
A héten bejelentett, a szupergyors internetezést is lehetővé tevő hálózatfejlesztésről elmondta, ez nemcsak új technológiák bevezetését teszi lehetővé, mérsékli a hálózati működtetési költségeket is.
A kormányzati szektor megrendelésiről elmondta, nincs túl sok állami pályázat, s a kormány több távközlési, informatikai szolgáltatást maga akar megoldani.
Az akvizíciós tervekről közölte, érdekli külföldi cégvásárlás is a társágot, de nincs igazán kínálat, míg a magyar piacon főként kábeltévés, informatikai társaságokat szeretnének venni.
A beruházásokról elmondta, az összes távközlési üzemeltető abban bízik, hogy a különadó az ígért időpontra megszűnik, s ezért mindenki hajlandó beruházni a magyar piacon. Mivel a Magyar Telekom is bízik a különadó kivezetésében, beruházásait egyelőre nem befolyásolja a pluszban befizetendő összeg. A társaság úgy gondolja ugyanis, hogy a mostani fejlesztések később jelentősen növelik a bevételeit. Ha azonban a kormány úgy dönt, hogy folytatja a különadó kivetését, akkor az összes távközlési cég újra megvizsgálja költéseit - tette hozzá.
Kifejtette, az évi 65-75 milliárd forint magyarországi befektetése a legnagyobb itteni magánbefektetővé teszi a Magyar Telekomot. A hálózatfejlesztés négy évig tart, s várhatóan egyenletesen oszlik el az erre költött mintegy 30 milliárd forint felhasználása.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Április 12-én lesz a Magyar Telekom közgyűlése
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.