Dinamizálódik a humánügyviteli szoftverek terén három-milliárdosra nőtt Nexon
A Nexon, amely a hazai piacon az egyik legrégibb, s a humán ügyvitel terén tradicionálisnak mondható informatikai cég, 2011-ben a megújulást, a dinamizálódást tűzte zászlajára, amit önálló kutatás-fejlesztési igazgatóság létrehozásával, a rendszereik folyamatos megújításával és a fókuszba állított célok fontossági sorrendjének átrendezésével bizonyítanak az ügyfeleik és a nagyközönség számára is.
A Nexon 22 éve alakult, de a csapat első bérszámfejtési rendszere már a nyolcvanas évek középén kész volt, akkor, amikor a "cloud-computing" szót ugyan még senki sem ismerte, ám arra még mindenki emlékezett, hogy bizonyos informatikai folyamatok nem is olyan régen egy nagy "központi számítási felhőben" zajlottak, a feldolgozandó bizonylatokat papíron vagy jobb esetben lyukkártyán, lyukszalagon, mágnesszalagon a vállalatok beküldték valamilyen számítási közműbe (a SZÜV-höz, a Volán Elektronikához, a NIMIGÜSZI-be vagy más hasonló számítóközpontba), és visszakapták az eredménytablókat amik azután a vállalati információs rendszer különböző elemeit képezték, akár például a bérelszámolást is. Akkor az outsource-olt informatikával szemben a saját PC, a helybeni feldolgozás jelentette az innovációt, ma pedig a visszatérés a központi feldolgozáshoz, amiben már akkor élenjárt a Nexon, amikor mások még csak ízlelgették a "felhő alapú számítástechnika" kifejezés jelentését. Az 1985-ös első BERENC-verzió és a mai nexONHR, nexONSOURCE vagy nexONEDU (és a többi) között persze sok minden történt, egyebek mellett folyamatos növekedéssel három milliárdos évi forgalmat ért el egy magyar középvállalkozás, amely együtt indult egy sor - időközben tönkrement vagy éppen felvásárolt - nagynevű, és a HR-gazdálkodásnál, a munkaügynél, a bérnél lukratívabb termékkel kereskedő céggel...
Talán épp ez a titok: azok a feladatok, amelyek terén a Nexon szakemberei nem csak magyar, de akár európai léptékkel mérve is kivételes méretű növekedést tudhatnak maguk mögött, nem divattémák, ezeket hónapról, hónapra nagyon precízen, nagyon biztonságosan el kell végezni , ráadásul ezekhez nem elég a programozói szaktudás, hanem kell egy folyamatosan frissülő széles körű jogszabályismeret is. Gondoljunk csak bele: az, hogy a Nexon-rendszerekkel havonta 1 millió bérjegyzék készül, az folyamatos ellenőrzést is jelent, hiszen nincs az a könyvvizsgáló vagy adórevizor, aki alaposabban tekintené át egy vállalkozás számvitelét, mint egy munkavállaló saját bérjegyzékét! Mindehhez hozzátehetjük, hogy itt olyan adatokról van szó, amelyeket nem csak az illetéktelen hozzáféréstől kell megóvni, de akár évtizedeken keresztül meg is kell őrizni, ezért is volt fontos a Nexon számára, hogy szoftvercégek közül elsőként szerezzenek meg szinte minden lehetséges minőségbiztosítási tanúsítványt, és beszállítói minősítést (1996: ISO 9001, 2010: ISO 27001, 2002: Microsoft Gold Certified partner).
A mai sajtótájékoztató apropóját az új kihívások adták: a következő 2-3 évben a Nexon gyakorlatilag teljes termékpalettáját megújítja, és az új K+F igazgatóság létrehozása egyben azt is jelenti, hogy saját forrásokból mintegy félmilliárd forintot költenek kutatás-fejlesztésre. A legfőbb célok amiket a megújuló termékpalettával el kívánnak érni, az a magas szintű ügyfélélmény, amit ma már szinte megkövetelnek a felhasználók; a vállalati mobilitás, ami mögött az egyre gyorsabban elérhető információk iránti igény húzódik meg; és végül a nemzetközi szinten is versenyképes rendszer kialakítása, amit épp azon megrendelők elvárásai alapján helyeztek fókuszba, akik a mai - elsősorban Magyarországra szánt - szoftvert is előszeretettel használják külföldi társvállalkozásaiknál.
A május elején létrehozott Kutatási és Fejlesztési Igazgatóság élén Barna István áll, aki a Nexon termékfejlesztési csapatának egyik "régi motorosa", az ő irányító munkáját pedig MVP-ként (Most Valuable Professional - azaz kiemelt szakértőként) Novák István segíti, aki egyben a Microsoft regionális igazgatója is.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- Az LG Optimus 3D a leginnovatívabb mobilkészülék 2011-ben
- A saját alkalmazottak jelentik a legnagyobb biztonsági rést
- Szenzorok a testen – lezárult a 2009-ben indított All-Fitt projekt
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- SAP mobilalkalmazások személyzetiseknek
- Újabb elismerés a CocoDice dobókockának, amelyben a lapok helyett az éleké a főszerep
- 700 új egyedi találmány a nürnbergi innovációs szakvásáron
- A világ legnagyobb álláskeresőjének alkalmazása a világ legnagyobb közösségi oldalán
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.