Csökkent a Vodafone nyeresége

MTI Sajtóadatbank, 2011. május 18. 08:33

A Vodafone csoport, a bevétel alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatója növelte bevételét  a márciussal véget ért 2010/2011-es üzleti évben, nyeresége viszont csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

A brit központú multinacionális vállalat keddi közleménye szerint a bevétel 45,9 milliárd font volt, 3,2 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Elemzők 45,5 milliárdra számítottak.

A kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) az elemzői előrejelzéseknek megfelelően 0,4 százalékkal 14,7 milliárd fontra csökkent. A nettó profit 7,97 milliárd font volt, 7,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az eredmények elsősorban a dél-európai térségben romlottak, a gazdasági válság és a Spanyolországban egyre élesebb piaci verseny miatt. Ugyanakkor a kontinens északi részén, valamint Indiában és Dél-Afrikában elért eredmények részben ellensúlyozták a veszteségeket.

A társaság a legtöbb piacon megtartotta vagy növelte részesedését, a következő időszakban pedig erősebben koncentrál majd az internetezésre alkalmas okostelefont használó ügyfelek kiszolgálására.

A magyarországi érdekeltség eredményére vonatkozó adatokat nem tartalmaz a jelentés.

A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. A legutóbbi, márciusi adatok szerint az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone piaci része 22,72 százalék, amivel a harmadik helyen áll a T-Mobil és a Telenor mögött. A társaság a forgalmazásban részt vevő aktív mobilinternet-előfizetések száma alapján is a harmadik, 25,34 százalékos piaci részesedéssel.

(MTI)

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01