Az ingyenes videojátékokra figyelnek a szórakoztatóipari óriások
Az Owlient, a Kobojo és a Bigpoint kevésbé ismert, mint a Nintendo, a Sony vagy Microsoft, de világszerte ezek a cégek is több millió játékost mozgatnak meg. A klasszikus videojátékoktól eltérően, amelyeket átlagosan 60 euróért (16 ezer forintért) lehet beszerezni, az internetes free-to-play" játékokat ingyen lehet elkezdeni, és játék közben fakultatív módon lehet megvásárolni a továbbjutást segítő tárgyakat.
Olivier Issaly, a francia Owlient elnök-vezérigazgatója a párizsi Défense negyedben rendezett második webes játékkonferencián elmondta: évről évre mintegy 70 százalékkal nő a forgalmuk. 2005-ben létrehozott cégének éves bevétele tavaly 5,3 millió euró (1,4 milliárd forint) volt, és ezt az eredményt havi szinten mintegy kétmillió aktív játékossal sikerült elérniük.
Az ingyenes játékok fejlesztési költségei jóval kevesebbe kerülnek, mint a konzolokra gyártott tartalmaké, amelyek dollártízmilliókba kerülhetnek, míg a megtérülésük is bizonytalan.
Ha a játék rossz, az emberek elfordulnak tőle, de nekünk csupán az internetes szerverek költségeit kell kifizetnünk" - mondta Nicolas Gaume, a francia szakmabelieket tömörítő Nemzeti Videojáték Testület elnöke.
Az Owlient-nek már nyert ügye van. Amikor 2005-ben elkezdték, az Ázsiából indult free-to-play játék még alig volt ismert Európában, az Egyesült Államokban pedig még nem létezett. Ez a piac 2007-2008-ban a Facebook robbanásszerű terjedésével gyorsult fel - emlékezett Issaly.
Az ingyenes netes játékok növekedését a gazdasági válság sem állította meg, míg a klasszikus videojátékok megszenvedték ezt az időszakot.
Az elmúlt hónapokban a Disney 536,2 millió dollárért (101 milliárd forintért) vette meg a közösségi portálos játékokra szakosodott Playdomot.
Az ágazat német óriásának tekintett, 185 millió regisztrált játékossal rendelkező Bigpointba két amerikai alapítvány 350 millió dollárt (66 milliárd forintot) akar befektetni.
Az amerikai videojáték-óriás Electronic Arts - amely az Activision Blizzard után a második legnagyobb a világpiacon - ingyenes játékok fejlesztésére szakosodott műhelyt hozott létre Easy Studio néven.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Újabb robottámadás az emberek ellen
- Rengeteget költünk mobiljátékokra
- Jövőre érkezik a Nintendo Wii játékkonzoljának utóda
- Valóságos biciklivel virtuális tájakon
- Ork-illatú és Elf-szagú parfümök
- 3D Nintendo Wii 2 júniusban?
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Super Mario és a globális felmelegedés
- Hogyan győzhetjük le a számítógépet kő-papír-ollóban?
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.