Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
A finn Nokia azzal számol, hogy nyeresége a második negyedévben és az idei év egészében kisebb lesz a vártnál az egyre élesebb verseny hatására egyebek között az okostelefonok piacán.
A világ vezető mobilgyártója kedden azt közölte, hogy a folyó második negyedévi eladásai "jóval elmaradnak majd az eddig becsült 6,1-6,6 milliárd dollártól, részben a vártnál alacsonyabb átlagos eladási ár miatt".
A bejelentésre a cég árfolyama közel 13 százalékkal zuhant a helsinki értéktőzsdén.
A profitfigyelmeztetés közel egy hónappal azután hangzott el, hogy a Nokia 7 ezer fős létszámleépítést jelentett be.
A Nokia az első negyedévben növelte forgalmát és nyereségét, piaci részesedése azonban tovább csökkent. A márciussal zárult három hónapban a konszern az egy évvel korábbinál 9,2 százalékkal magasabb, 10,4 milliárd eurós értékesítési árbevétel után 349 millió
euró adózott eredményt ért el, a tavalyi első negyedévi 344 millió euróval szemben.
A negyedév folyamán a Nokia előnye azonban csökkent a többi mobiltelefon-gyártóval szemben, főként az okostelefon kategóriában elszenvedett piacvesztés miatt.
A cég piaci részesedése 29 százalékra csökkent az előző negyedévi 31 százalékról és a 2010 első negyedévi 33 százalékról.
Az okostelefon kategóriában a Nokia 13 százalékkal 24,2 millióra növelte eladásait éves összevetésben, amivel 26 százalékos piaci részesedést biztosított magának. Az okostelefonok árbevétele 6 százalékkal 7 milliárd euróra emelkedett. Az okostelefonok
értékesítése az előző, 2010 negyedik negyedévihez képest azonban 14 százalékkal csökkent.
Az eladott Nokia telefonok átlagos ára az első negyedévben növekedett ugyan az előző évihez képest, de elmaradt a negyedik negyedévitől. Az idei első negyedévi átlagár 65 euróra emelkedett a tavalyi első negyedéviről, de a 2010 negyedik negyedévében az értékesített drágább modellek viszonylag nagyobb aránya miatt 69 eurós átlagár alakult ki.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.