A Lenovo elektronikai nagykereskedőt vesz
A kínai Lenovo számítógépgyártó 7 százalékos részt szerez a személyi számítógépek nyugat-európai piacán azzal, hogy megveszi a német Medion elektronikai nagykereskedő cég 36,66 százalékát.
A Lenovo szerdán megjelent közleménye szerint részvényenként 13 eurót, összesen 231 millió eurót fizetnek a Medion-részesedésért. Ez 17,6 százalékos felár a Medion keddi tőzsdei záróárához képest.
A Lenovo - a legnagyobb, részben állami ellenőrzésű kínai személyiszámítógép-gyártó csoport - 2004. decemberben szerzett többségi részesedést, 1,25 milliárd dollárért, az amerikai IBM személyi számítógép üzletágában, leküzdve az amerikai kongresszus biztonságpolitikai kifogásait. Az üzletág 2005. május 1-jétől szerepel a Lenovo csoportmérlegében. A vállalat a felvásárlással a világ harmadik számú személyiszámítógép- és notesz-számítógép gyártója lett; jelenleg a világranglista negyedik helyezettje – értékel az MTI.
Kapcsolódó cikkek
- Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
- Újabb felvásárlás a Xeroxnál
- A Crnogorski Telekom 18 millió euró osztalékot fizet
- 300 millió dollárt fektet felvásárlásokba a Xerox
- Synergon: növekvő árbevétel és veszteség az első negyedévben
- A Toshiba megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyárat
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
- A Telefonica profitja csökkent az I. negyedévben
- Bővíti gyárát Tatabányán az osztrák BECOM GmhH
- Az OTE és a Deutsche Telekom ajánlatot tesz a Romtelecom részvényeinek megvásárlására
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.