Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után

MTI Sajtóadatbank, 2011. június 1. 09:28

A finn Nokia azzal számol, hogy nyeresége a második negyedévben és az idei év egészében kisebb lesz a vártnál az egyre élesebb verseny hatására egyebek között az okostelefonok piacán.

A világ vezető mobilgyártója kedden azt közölte, hogy a folyó második negyedévi eladásai "jóval elmaradnak majd az eddig becsült 6,1-6,6 milliárd dollártól, részben a vártnál alacsonyabb átlagos eladási ár miatt".

A bejelentésre a cég árfolyama közel 13 százalékkal zuhant a helsinki értéktőzsdén.

A profitfigyelmeztetés közel egy hónappal azután hangzott el, hogy a Nokia 7 ezer fős létszámleépítést jelentett be.

A Nokia az első negyedévben növelte forgalmát és nyereségét, piaci részesedése azonban tovább csökkent. A márciussal zárult három hónapban a konszern az egy évvel korábbinál 9,2 százalékkal magasabb, 10,4 milliárd eurós értékesítési árbevétel után 349 millió
euró adózott eredményt ért el, a tavalyi első negyedévi 344 millió euróval szemben.

A negyedév folyamán a Nokia előnye azonban csökkent a többi mobiltelefon-gyártóval szemben, főként az okostelefon kategóriában elszenvedett piacvesztés miatt.

A cég piaci részesedése 29 százalékra csökkent az előző negyedévi 31 százalékról és a 2010 első negyedévi 33 százalékról.

Az okostelefon kategóriában a Nokia 13 százalékkal 24,2 millióra növelte eladásait éves összevetésben, amivel 26 százalékos piaci részesedést biztosított magának. Az okostelefonok árbevétele 6 százalékkal 7 milliárd euróra emelkedett. Az okostelefonok
értékesítése az előző, 2010 negyedik negyedévihez képest azonban 14 százalékkal csökkent.

Az eladott Nokia telefonok átlagos ára az első negyedévben növekedett ugyan az előző évihez képest, de elmaradt a negyedik negyedévitől. Az idei első negyedévi átlagár 65 euróra emelkedett a tavalyi első negyedéviről, de a 2010 negyedik negyedévében az értékesített drágább modellek viszonylag nagyobb aránya miatt 69 eurós átlagár alakult ki.

MTI

Kulcsszavak: +céginfo Nokia

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14