Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza

forrás Prim Online, 2011. június 10. 12:52

A héten Barcelonában tanácskozó IAB Europe, amelynek elnökségébe most első ízben választottak be magyar tagot is Somogyi Endre személyében  összegezte a tavalyi online reklámköltést is. A beszámoló a display-hirdetés reneszánszáról szólt, mert ez a szegmens tavaly lekörözte a korábban minden másnál gyorsabban növekvő kereső-marketinget is, 21,3 százalékos növekedéssel újra húzóterületté lépett elő.

Az átlagnál is gyorsabban nőtt a display-hirdetés Írországban (2009-hez képest 31%-kal), Spanyolországban (30%) és Oroszországban (27%).

 

Az AdEx 2010 jelentés szerint a tavalyi interaktív reklámköltés 17,7 milliárd euró volt, ami a válságnak azt a hatását mutatja, hogy az egyéb reklámozási területek irányából egyre inkább a hatékonyabb és mérhetőbb online marketing felé fordulnak a cégek, gyakorlatilag ez az egyetlen reklámterület, amely számottevő - 15,3 százalékos - növekedést tudott felmutatni (a teljes hirdetési piac épp az online növekedésnek hatására produkált összességében 5 százalékos növekedésti). Érdekesség, hogy az európai növekedéssel szinte teljesen azonos az online marketing magyarországi növekedése, a tavalyi 27,2 milliárd forintos költés 15,9 százalékos bővülést jelent 2009-hez képest.

 

Az európai reklámköltés tekintélyes részét (közel háromnegyedét) mindössze hat országhoz köthetjük, sorrendben: Anglia, Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország és Spanyolország. Anglia az első abban a tekintetben is, hogy mely országban teszi ki az online hirdetés a reklámtorta legnagyobb szeletét, a konkrét érték 28,7%, de 28 százalékkal szorosan a nyomában van Dánia is.

 

Közép- és Kelet-Európa országai a teljes európai internetes hirdetési piac 9,8 százalékát adják, Magyarország pedig egyelőre csak kerekítési hiba: nem egészen 0,6 százalékkal járultunk csak hozzá az európai interaktív reklámköltéshez.

 

A mobil-hirdetések most először kerültek bele az IAB Europe AdEx-jelentésébe. Bár a 25 tagország közül erről a területről csak 12 nyújtott be piaci jelentést, ezek a számok világosan mutatják, hogy 2010 mindenképp áttörés a mobil-hirdetési piacon is, az okos-telefonoknak és az alkalmazásoknak hála megmozdult valami, és ma már a telejes interaktív reklámköltés 2-3 százalékát a mobil-hirdetési kategóriába kell sorolnunk. A mobil reklám különösen népszerű Finnországban, ahol ez az arány 11,4%, Magyarország a maga 0,7 százalékával a hatodik helyet foglalja el az adatot szolgáltató 12 IAB-tagállam között.

Kulcsszavak: reklám IAB IAB-hu

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében

A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.

2024. december 18. 11:43

Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet

December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.

2024. december 18. 09:59

Karácsony a virtuális térben

A mesterséges intelligencia része a mindennapoknak, legyen szó munkavégzésről, oktatásról, tudományos kutatásokról, vagy éppen a karácsonyról. Az ünnepet is képes tökéletesen reprodukálni a technológia, általa olyan hangulatot, enteriőrt lehet előállítani, amire mindenki vágyik.

2024. december 17. 20:24

A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be

A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.

2024. december 17. 18:56

Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric

Az eddigi 7 ezerről 12 ezer négyzetméterre növelte előregyártott adatközponti rendszereket készítő barcelonai üzeme méretét a Schneider Electric. Az Omdia elemzése szerint az előregyártott moduláris adatközpont-rendszerek globális forgalma 2027-ben elérheti a 8,6 milliárd dollárt. 

2024. december 17. 17:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14