A Vodafone 100 millió forint bírságot kapott a GVH-tól

MTI Sajtóadatbank, 2011. június 23. 08:21

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forint bírságot szabott ki  a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-re (Vodafone) egyúttal megállapította, hogy a cég 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között az emeltdíjas sms játékával a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

A GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében rögzíti: a Vodafone 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között a "Nyerj a Vodafone-nal" sms játékát széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató sms-ek révén). A játékban résztvevők naponta - a teljes játék időtartama alatt - 56 darab, egyenként 200.000 forint összegű pénznyereményt kaptak, hetente egy darab BMW 1-es típusú személygépkocsihoz, továbbá 30 sms-ből álló azonnali nyereményhez juthattak. A fogyasztó úgy regisztrálhatott a játékra, hogy elküldött egy BMW szövegű sms-t a megadott számra.

A közlemény szerint a regisztrálást követően először hét (2010. július 12-től öt) egyre nehezedő kérdésből álló kérdéssort kapott a fogyasztó, amelyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni, minden játékidőszakban (napi és heti időszakonként) az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre úgynevezett emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is. Az ilyen jellegű sms-ek fogadását díjmentesen le lehetett mondani.

A GVH szerint a különböző kereskedelmi kommunikációk alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztók irreális képet kapjanak a játékról.

A közlemény szerint a Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket illetően. A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető sms-ek megküldésével.

A közlemény szerint a bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, és azt is, hogy a játék a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a távközlési vállalkozás korábban már több alkalommal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Suba János, a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére szerdán elmondta, hogy a Vodafone nem ért egyet a döntéssel, és annak megsemmisítése érdekében bírósághoz fordul.

MTI

Kulcsszavak: Vodafone-hu GVH

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32