A Telekom Austria-ügy feltárását sürgeti az osztrák államfő
A Telekom Austria-ügy gyors és teljes feltárását, valamint szigorúbb korrupcióellenes törvényeket szorgalmazott vasárnap Heinz Fischer osztrák államfő.
A szövetségi elnök az osztrák hírügynökségnek adott interjúban kijelentette: "a leghatározottabban el kell ítélni a politika és az egyéni haszonszerzés összefonódását". A Telekom Ausztria körül az elmúlt hetekben kibontakozott korrupciós botrányról azt mondta, azt teljes határozottsággal fel kell tárni, "Ausztria jó hírét kell megvédeni".
A részben állami tulajdonú osztrák cég körüli botrány eredetileg egy 2004-re visszanyúló árfolyam-manipulációs ügyként indult. A sajtóban azóta volt, illetve részben jelenlegi kormánypártok egykori vezető politikusait is összefüggésbe hoztak a cégnél gyanított visszásságokkal.
A Telekom-ügy "legalábbis bizonyos cégek számára arculatromboló hatású, és ezek a cégek az országunkhoz tartoznak, ezért nem szabad ezt félvállról venni" - fogalmazott Fischer.
A sajtóértesülések szerint a jelenlegi koalícióban is rész vevő Osztrák Néppárthoz (ÖVP), valamint volt koalíciós partnereihez, az Osztrák Szabadságpárthoz (FPÖ) és az abból kivált Szövetség Ausztria Jövőjéért (BZÖ) nevű ellenzéki párthoz tartozó politikusok kerültek gyanúba. A - többnyire hivatalosan meg nem erősített - feltételezések szerint a politikusok több esetben egy osztrák lobbista, Peter Hochegger közvetítésével kaphattak kenőpénzeket.
Az osztrák államfő nem kívánt találgatásokba bocsátkozni arról, hogy valóban érintettek-e pártok is a Telekom-ügyben. "De ha bebizonyosodik, hogy egy párt vezető politikusa büntetendő cselekményt követett el, akkor az minden bizonnyal a pártra nézve is probléma" - tette hozzá.
Fischer az osztrák összeférhetetlenségi törvények szigorítása mellett foglalt állást. Szorgalmazta, hogy a parlamenti képviselőkre vonatkozó, néhány hónapja elfogadott átláthatósági intézkedéscsomagot minél előbb ültessék át a gyakorlatba.
Az egyre terebélyesebb botrány miatt Wolfgang Schüssel akkori ÖVP-s kormányfőt is érték bírálatok. Schüssel eddig nem szólalt meg a Telekom Austria-botránnyal kapcsolatban, Michael Spindelegger jelenlegi pártelnök-alkancellár viszont visszautasította, hogy az esetet egyben "ÖVP-ügyként" könyveljék el. Schüssel és az ÖVP helyzetét nehezíti, hogy egy másik, hűtlen kezelési ügyben nyomozás folyik volt Schüssel volt pénzügyminisztere, Karl-Heinz Grasser ellen is. A BUWOG lakásszövetkezet privatizációjának körülményeit vizsgáló nyomozásban gyanúsított Peter Hochegger is.
Kapcsolódó cikkek
- Vezérigazgatói vádak a koronatanúval szemben a Telekom Austria-ügyben
- Nyomoznak egy volt alkancellár ellen a Telekom Austria-ügyben
- A Telekom Austria nem tett le a koszovói PTK távközlési cég megszerzéséről
- A szerb kormány alacsonynak találja a Telekom Austria ajánlatát a nemzeti távközlési vállalatra
- Egyelten ajánlat a szerb állami távközlési vállalatra
- A Telekom Ausztria is érdeklődik a szerb távközlési vállalat iránt
- A szövetségi posta után az osztrák telefontársaság is elbocsátásokra készül
- A Telekom Austria 1700 fős leépítést hajt végre
- A Telekom Austria megveszi a második számú fehérorosz mobilszolgáltatót
- Telekom Austria: Fehéroroszországban akar érdekeltséget szerezni
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.