Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben

forrás Prim Online, 2011. október 25. 10:22

Alulinformáltak és bizalmatlanok a digitális megoldásokkal szemben az európai kis- és közepes vállalkozások körében – derül ki az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants)  2011 harmadik negyedévében végzett nemzetközi felméréséből.  A világ legnagyobb - pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő - szakmai szervezete a konklúziók összegzéséhez összesen 661 európai válaszadó véleményét veszi figyelembe.

Az európai vállalkozások 99,8 százaléka kis- és közepes vállalkozásnak számít. A digitális világ előnyeinek kihasználása – úgy mint az e-kereskedelem, e-számlázás, a közösségi hitelezés és a cloud computing – azonban még mindig csak a nagyvállalatokra jellemző. A kutatásból világosan kiderül, hogy a kisvállalkozások, habár kézenfekvő megoldás lenne a költségek lefaragására, nem élnek ezekkel a lehetőségekkel. A felmérés rámutat, hogy a modern technológiák adaptálása elsősorban az információ hiánya és az online biztonságból fakadó kockázatok miatt hiúsul meg.

 

Az ACCA szerint a következő négy informatikai megoldás és szolgáltatás játszhat kulcsszerepet a jövőbeni versenyképesség fenntartásában az európai kkv-k körében:

 

Felhő alapú számítástechnika

A kutatásból kiderül, hogy a cloud computing – interneten elérhető távoli szerverek – előnyei és lehetőségei továbbra sem világosak a kis- és közepes méretű vállalkozások számára. A válaszadók csaknem fele (48 százalék) még csak nem is hallott a fogalomról.

 

e-számlázás

Az elektronikus számlázás elterjedtsége az európai országok között szintén meglehetősen alacsony. Becslések szerint évente a vállalkozások között megforduló számlák mindössze öt százaléka kerül kizárólag elektronikusan kiszámlázásra. A magyarországi és a kelet-európai ACCA tagok a magas árat és az állami ösztönzés hiányát jelölték még meg gátló tényezőnek.

 

Személyközi hitelezés

A személyközi hitelezés az egyes személyek között közvetlenül, a klasszikus pénzintézetek közvetítése nélkül létrejövő pénzügyi tranzakciók egy lehetősége. A közösségi kölcsön lehetővé teszi, hogy a felek akár az interneten találjanak egymásra. A kis és közepes vállalkozások számára ez egy egészen egyedi finanszírozási lehetőség lehetne, azonban a felmérés egyértelműen rámutat, hogy a válaszadók többsége (55 százalék) még csak nem is hallott erről a lehetőségről, ráadásul egyetlen szakértőt se tudnának megnevezni, aki jártas lenne a témában.

 

e-kereskedelem

Több mint egy évtizede tart az internet térhódítása, azonban a teljes európai kereskedelemnek alig 2 százalékát teszi ki mindössze az elektronikus kereskedelem. A felmérésben résztvevők többsége a fogalommal ugyan tisztában van, azonban így is csak minden harmadik válaszadó (35 százalék) érzi úgy, hogy kellően jártas a témában.

 

A tanulmány alapján az ACCA a következő visszajelzésekre hívja fel a figyelmet:

     - A digitális megoldások – úgy, mint a felhő alapú szolgáltatások, az e-számlázás, a közösségi hitelezés és befektetés – előnyeiről jelenleg nem rendelkeznek elegendő információval a kisvállalkozások, ezért az oktatás és népszerűsítés kiemelt feladata lenne az érintetteknek.

     - Az online biztonság kérdésköre továbbra sincsen tisztázva. A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb esetben továbbra is bizalmatlanok a kisvállalkozások az elektronikus tranzakciókkal kapcsolatban és továbbra is alapvető tévhitek fűződnek az internethez.

     - A regionális különbségeket is figyelembe kell venni az ösztönző programok kidolgozásánál. A felmérésből jól látható például, hogy amíg a Skandináv országok szívesebben használják az elektronikus számlázást, addig ez a kelet-európai országokban már kevésbé elterjedt. Fontos, hogy a későbbi irányelvek kidolgozásakor figyelembe vegyék a különféle szakemberek – például a könyvelők – véleményét is.

 

„Az európai döntéshozóknak ideje felismerniük, hogy többet kell tenniük a kkv-k körében a digitális technológiák elterjedéséhez” – hívta fel a figyelmet Kateřina Benešová, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója. „A kisvállalatok bevonása és mobilizálása kulcsfontosságú tényező az európai versenyképesség fenntartásához. A bankoknak, a törvényalkotóknak, valamint az Európai Uniónak is kiemelt szerepe van a figyelemfelkeltésben.” 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01