Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben
Alulinformáltak és bizalmatlanok a digitális megoldásokkal szemben az európai kis- és közepes vállalkozások körében – derül ki az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) 2011 harmadik negyedévében végzett nemzetközi felméréséből. A világ legnagyobb - pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő - szakmai szervezete a konklúziók összegzéséhez összesen 661 európai válaszadó véleményét veszi figyelembe.
Az európai vállalkozások 99,8 százaléka kis- és közepes vállalkozásnak számít. A digitális világ előnyeinek kihasználása – úgy mint az e-kereskedelem, e-számlázás, a közösségi hitelezés és a cloud computing – azonban még mindig csak a nagyvállalatokra jellemző. A kutatásból világosan kiderül, hogy a kisvállalkozások, habár kézenfekvő megoldás lenne a költségek lefaragására, nem élnek ezekkel a lehetőségekkel. A felmérés rámutat, hogy a modern technológiák adaptálása elsősorban az információ hiánya és az online biztonságból fakadó kockázatok miatt hiúsul meg.
Az ACCA szerint a következő négy informatikai megoldás és szolgáltatás játszhat kulcsszerepet a jövőbeni versenyképesség fenntartásában az európai kkv-k körében:
Felhő alapú számítástechnika
A kutatásból kiderül, hogy a cloud computing – interneten elérhető távoli szerverek – előnyei és lehetőségei továbbra sem világosak a kis- és közepes méretű vállalkozások számára. A válaszadók csaknem fele (48 százalék) még csak nem is hallott a fogalomról.
e-számlázás
Az elektronikus számlázás elterjedtsége az európai országok között szintén meglehetősen alacsony. Becslések szerint évente a vállalkozások között megforduló számlák mindössze öt százaléka kerül kizárólag elektronikusan kiszámlázásra. A magyarországi és a kelet-európai ACCA tagok a magas árat és az állami ösztönzés hiányát jelölték még meg gátló tényezőnek.
Személyközi hitelezés
A személyközi hitelezés az egyes személyek között közvetlenül, a klasszikus pénzintézetek közvetítése nélkül létrejövő pénzügyi tranzakciók egy lehetősége. A közösségi kölcsön lehetővé teszi, hogy a felek akár az interneten találjanak egymásra. A kis és közepes vállalkozások számára ez egy egészen egyedi finanszírozási lehetőség lehetne, azonban a felmérés egyértelműen rámutat, hogy a válaszadók többsége (55 százalék) még csak nem is hallott erről a lehetőségről, ráadásul egyetlen szakértőt se tudnának megnevezni, aki jártas lenne a témában.
e-kereskedelem
Több mint egy évtizede tart az internet térhódítása, azonban a teljes európai kereskedelemnek alig 2 százalékát teszi ki mindössze az elektronikus kereskedelem. A felmérésben résztvevők többsége a fogalommal ugyan tisztában van, azonban így is csak minden harmadik válaszadó (35 százalék) érzi úgy, hogy kellően jártas a témában.
A tanulmány alapján az ACCA a következő visszajelzésekre hívja fel a figyelmet:
- A digitális megoldások – úgy, mint a felhő alapú szolgáltatások, az e-számlázás, a közösségi hitelezés és befektetés – előnyeiről jelenleg nem rendelkeznek elegendő információval a kisvállalkozások, ezért az oktatás és népszerűsítés kiemelt feladata lenne az érintetteknek.
- Az online biztonság kérdésköre továbbra sincsen tisztázva. A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb esetben továbbra is bizalmatlanok a kisvállalkozások az elektronikus tranzakciókkal kapcsolatban és továbbra is alapvető tévhitek fűződnek az internethez.
- A regionális különbségeket is figyelembe kell venni az ösztönző programok kidolgozásánál. A felmérésből jól látható például, hogy amíg a Skandináv országok szívesebben használják az elektronikus számlázást, addig ez a kelet-európai országokban már kevésbé elterjedt. Fontos, hogy a későbbi irányelvek kidolgozásakor figyelembe vegyék a különféle szakemberek – például a könyvelők – véleményét is.
„Az európai döntéshozóknak ideje felismerniük, hogy többet kell tenniük a kkv-k körében a digitális technológiák elterjedéséhez” – hívta fel a figyelmet Kateřina Benešová, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója. „A kisvállalatok bevonása és mobilizálása kulcsfontosságú tényező az európai versenyképesség fenntartásához. A bankoknak, a törvényalkotóknak, valamint az Európai Uniónak is kiemelt szerepe van a figyelemfelkeltésben.”
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Új színes HP LaserJet nyomtatók az irodai produktivitás fokozásáért
- A Cloud Manager 2.0 segítségével már Apple készülékekről is ellenőrizhetők a felhő alapú környezetek
- SUSE Linux Dell felhőben
- A Fujitsu csökkenti a saját felhő költségeit és kockázatát
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Közös Nokia és Microsoft fejlesztői laboratórium nyílik
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.