Szomorúnak éreznék magukat internet nélkül a brit gyerekek
Szomorúnak és magányosnak éreznék magukat internetkapcsolat nélkül a 12 éves, vagy annál fiatalabb brit gyerekek - derült ki egy friss felmérésből.
A Digital Futures elnevezésű felmérés összesen ezer brit fiatal bevonásával készült. A cél annak kiderítése volt, hogy milyen hatással van az internet a nyolc és tizenhat éves kor közötti résztvevők életére. Az eredmények szerint a világhálótól való érzelmi függőség a tinédzserek körében a legerősebb.
A 12 éves, vagy annál fiatalabb gyerekek 49 százaléka szomorúnak, és a korcsoportba tartozók közül minden ötödik kifejezetten magányosnak érezné magát internetkapcsolat nélkül. A 12 és 16 éves kor közötti résztvevőknél ugyanezek az arányok 60 százalék, illetve 48 százalék voltak. A brit Intersperience nevű kutatócég által készített felmérés szerint már a kétévesek is "rájárnak" a családi táblagépre, illetve a kamaszok a mobilkészülékek elsőszámú felhasználói.
"A tényt, hogy a gyerekek érzelmileg ilyen erősen kötődnek az internethez, gyakran negatívan értékeljük, ám valójában ez teljesen természetes magatartás egy olyan nemzedék részéről, amely a társadalmi életének jelentős részét online éli" - idézte Paul Hudsont, a cég igazgatóját a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk). "Megvonni tőlük az internetet, olyan lenne, mintha az idősebb korosztálytól elvennénk a telefont, amely őket is ugyanúgy szomorúvá és magányossá tenné".
A 12 éves kor alatti résztvevők a "tapasztalt internet-felhasználók" közé kerültek: 74 százalékuk játszik online játékokkal, 65 százalékuk használja az internetet a házi feladat elkészítéséhez, és több mint egyharmaduk csatlakozik fel a világhálóra, ha vásárolni vagy eladni akar valamit.
A cég összevetette az adatokat a felnőttek digitális függőségét vizsgáló korábbi kutatásával, és azt az eredményt kapta, hogy a nyolc és 11 éves kor közötti fiatalok több napi teendőt végeznek online, mint a felnőttek. Hudson szerint a szülőknek nincs okuk aggódni a gyerekek internet iránti érzelmi függősége miatt, ugyanis az eredmények azt mutatják, hogy a fiatalok még mindig a személyes, és nem a virtuális beszélgetést részesítik előnyben.
Kapcsolódó cikkek
- Az őshonos nyelvek is belépnek a digitális korba - Az első írásos megjelenés egy szöveges mobilüzenet (2. rész)
- Az őshonos nyelvek is belépnek a digitális korba - Az első írásos megjelenés egy szöveges mobilüzenet (1. rész)
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Mobilfüggőek a magyarok is
- Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
- Visszakozott az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezetek három beterjesztője a tiltakozás hatására
- Corvintető a biztonságos szórakoztatásért
- Kreatív ötletek megvalósítása közösségi tőkéből - Indul a kezdheted.hu
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.