Szomorúnak éreznék magukat internet nélkül a brit gyerekek

MTI Sajtóadatbank, 2012. január 31. 09:20

Szomorúnak és magányosnak éreznék magukat internetkapcsolat nélkül a 12 éves, vagy annál fiatalabb brit gyerekek - derült ki egy friss felmérésből.

    A Digital Futures elnevezésű felmérés összesen ezer brit fiatal bevonásával készült. A cél annak kiderítése volt, hogy milyen hatással van az internet a nyolc és tizenhat éves kor közötti résztvevők életére. Az eredmények szerint a világhálótól való érzelmi függőség a tinédzserek körében a legerősebb.
    A 12 éves, vagy annál fiatalabb gyerekek 49 százaléka szomorúnak, és a korcsoportba tartozók közül minden ötödik kifejezetten magányosnak érezné magát internetkapcsolat nélkül. A 12 és 16 éves kor közötti résztvevőknél ugyanezek az arányok 60 százalék, illetve 48 százalék voltak. A brit Intersperience nevű kutatócég által készített felmérés szerint már a kétévesek is "rájárnak" a családi táblagépre, illetve a kamaszok a mobilkészülékek elsőszámú felhasználói.
    "A tényt, hogy a gyerekek érzelmileg ilyen erősen kötődnek az internethez, gyakran negatívan értékeljük, ám valójában ez teljesen természetes magatartás egy olyan nemzedék részéről, amely a társadalmi életének jelentős részét online éli" - idézte Paul Hudsont, a cég igazgatóját a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk). "Megvonni tőlük az internetet, olyan lenne, mintha az idősebb korosztálytól elvennénk a telefont, amely őket is ugyanúgy szomorúvá és magányossá tenné".
    A 12 éves kor alatti résztvevők a "tapasztalt internet-felhasználók" közé kerültek: 74 százalékuk játszik online játékokkal, 65 százalékuk használja az internetet a házi feladat elkészítéséhez, és több mint egyharmaduk csatlakozik fel a világhálóra, ha vásárolni vagy eladni akar valamit.
    A cég összevetette az adatokat a felnőttek digitális függőségét vizsgáló korábbi kutatásával, és azt az eredményt kapta, hogy a nyolc és 11 éves kor közötti fiatalok több napi teendőt végeznek online, mint a felnőttek. Hudson szerint a szülőknek nincs okuk aggódni a gyerekek internet iránti érzelmi függősége miatt, ugyanis az eredmények azt mutatják, hogy a fiatalok még mindig a személyes, és nem a virtuális beszélgetést részesítik előnyben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14