Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
Már mobilalkalmazásokon és a Facebookon is foglalható szállás
A felmérés szerint a neten keresztül történő tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben az egyéni utazók körében.
Tájékozódás és foglalás már mobilon is
A szállodaipar szereplőinek folyamatosan követniük kell a rohamosan változó piaci trendeket, így az online jelenléten belül már a mobilalkalmazásokra is érdemes figyelniük. Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.
„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”
Készpénztelenül
Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.
Megkerülhetetlenné válik a közösségi média
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.
Kedvezményes vásárlások
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A BDO szakembere azonban óvatosságra int: „A kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.”
Új piaci rések felfedezése
A nagy nemzetközi célpiacok között jelentős trendformáló szereppel bír a gazdaságilag megerősödött Kína. A tehetős kínai turisták számára rengeteg személyre szabott luxusszolgáltatás jelenik meg az úgynevezett „long haul” desztinációknál – ilyen Magyarország is –, ezért ezen a területen kiemelten fontos lesz a hatékony marketing és az élményelemek kihangsúlyozása.
További lehetőség lehet más piaci területen mozgó mobilalkalmazásokhoz kapcsolódni. Erre jó példa az egészségtudatosság erősödése. Ma az emberek legmodernebb digitális eszközök segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, mindehhez elég a megfelelő alkalmazást letölteni. Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és eközben szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. Ez a jelenség, összekapcsolva a turisztikai szolgáltatásokkal (szálloda, csomagok), hatékony online értékesítéssel jelentős piaci rést nyithat a turizmus szereplőinek.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes színházjegyek az interneten
- A Szallas.hu-val indul a YouTube Magyarországon
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Online borszótár indult
- Már otthon is ki lehet nyomtatni az internetes vonatjegyet
- Valós idejű, online utastájékoztatás a MÁV-tól
- T-Mobile: PocketGuide útikalauz alkalmazás iPhone-ra és Androidra
- Egyszerűbb átszállások a MÁV-START továbbfejlesztett honlapjával
- Az interneten már látogatható az Égi Udvar
- Autóvezetési információk külföldre utazóknak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.