Mobilmarketing haladóknak
A mobilmarketing volt a témája a március 7-8-án megrendezett X. Direkt Marketing Szemináriumnak. A workshop-pal fűszerezett rendezvénynek a Magyar Telekom Székház adott otthont és nagyjából 60 fő aktív részvételével zajlott.
A rendezvény a mára lassan nagykorúvá váló mobilmarketing minden témakörét igyekezett körüljárni, szó volt a mobilhirdetések mellett az úgynevezett integrált kampányokról, a különböző fejlesztési irányvonalakról és persze az egyre aktuálisabb adatvédelmi kérdésekről is. A hallgatóság soraiban a médiaügynökségek mellett a megrendelői oldal is képviseltette magát, olyan nem is kis hirdetők, mint a Magyar Telekom, a Spar a Citroen és a Hungexpo.
Az előadások mobilreklám egyre növekvő jelentőségét járták körül. Egyre nagyobb a digitális reklámköltésen belül a mobilra jutó összeg (becslések szerint 2015-re meghaladja majd a 20%-ot), ami persze annak köszönhető, hogy örvendetesen nő az okostelefon penetráció, amely jelenleg 13% körüli. A hírportálokat egyre többen olvassák mobiltelefonon, az Origo esetében ez az arány már bőven meghaladja az olvasók 10 százalékát. Érdekesség ugyanakkor, hogy a Facebook-ozni még mindig inkább számítógépről szeretünk, csupán a felhasználók 1%-a használja a legnépszerűbb közösségi oldalt mobilról. Érdekes fejlesztési irányokról is esett szó, többek között MÁV is igyekszik kihasználni a mobil nyújtotta lehetőségeket. Tavaly november óta már magunk is kinyomtathatjuk az online vásárolt vonatjegyünket, és a kalauznak mindössze csak a QR-kódot kell leolvasnia róla. Ez most még papíralapon történik, de más fejlesztések mellett cél, hogy a készülék képernyőjéről egyszerűen leolvasható legyen.
A második napon több érdekes és megvalósult mobil marketing megoldás is terítékre került. A Bookline mobilalkalmazásának segítségével egy komplett vásárlási folyamatot kísérhettek végig az érdeklődők, de több más sikersztorival is megismerkedhettek, mint például a Magyar Termék, a Gelato Italiano és az Audi kampányok, vagy a Tokaji bor nyereményjáték, amelyek mind sikeres példái a hatékony mobilmarketing alkalmazásának.
A rendezvényt színesítette a Nokia Magyarország által meghirdetett verseny, amelynek keretén belül a konferencia résztvevői négy csapatra osztva dolgoztak ki mobil kampányötleteket a Nokia Lumia 800 további népszerűsítésére. A nyeremény persze nem is lehetett más, mint egy ilyen okostelefon…
A Konferencia programjáról bővebb információ itt olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- 23 magyar fejlesztőcsapat állíthat ki az októberi Kibertér Konferencián
- Mobil alkalmazással olcsóbb az Internet Hungary
- A változó világban az IKT szektornak is változnia kell
- ITBN konferencia: Milyen lesz a jövő kiberháborúja?
- IT-val a minőség és hatékonyság növeléséért
- A legnagyobb hazai és nemzetközi gazdasági szereplők előtt mutatkozhatnak be a legjobbak
- IVSZ MENTA konferencia: Kitekintés a változó világunkra
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám
- Keresik Magyarország legjobb digitális fejlesztőit!
- Új marketingvezető a T-Systems Magyarországnál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.