Évtizedes lemaradásban a KKV-k
A NAVIGATOR Informatika Zrt., a hazai informatikai piac egyik vezető informatikai outsourcing szolgáltató vállalata egy telefonos felmérés keretében közel 9 000 budapesti és Pest megyei kis- és középvállalkozás megkérdezésével, és 200 mélyinterjú segítségével vizsgálta a vállalkozások informatikai helyzetét, valamint nyitottságát az új típusú informatikai megoldásokkal kapcsolatban. A felmérés során kiderült, hogy a kis- és középvállalkozásoknak több mint egy évtizedes lemaradást kell behozniuk informatikai rendszerük fejlesztésében.
Az utóbbi két évtizedben a kis- és középvállalkozások informatikai rendszereivel kapcsolatos elvárások alacsony szinten stabilizálódtak. A biztonság, a kiszámíthatóság és a működés tervezhetősége elsődleges fontosságú vállalkozások számára, és csupán akkor költenek fejlesztésekre, ha azonnal látják a megtérülést. Az ország fejlődésének egyik kulcsa azonban a kis- és középvállalkozások megerősödése, melynek előmozdítása a kormány tervei között is elsődleges célkitűzésként szerepel. A működő összes vállalkozásból 99,9 százalékot képvisel ez a szektor, és az üzleti szférában foglalkoztatottak több mint 73 százalékának biztosít munkát.
A fejlődés egyik legfontosabb feltétele a kis- és közép vállalkozások informatikai fejlettségi szintjének növelése, amely azonban a jelenlegi gazdasági helyzetben állami támogatás nélkül nem valósítható meg. Amennyiben a kormány a KKV-fejlesztéssel kapcsolatos kormányzati stratégia részeként támogatná az új típusú informatikai szolgáltatások bevezetését vagy az informatikai erőforrás-kihelyezést, lehetőséget teremtene a vállalkozások számára, hogy kimozduljanak az informatikai szinten tartás csapdájából. A támogatások megvalósulása stabil és hatékony működést eredményezne, és javulna a kis- és középvállalkozások nemzetközi versenyképessége is.
Számos kulcsfontosságú érv sorolható fel a hagyományos informatikai erőforrás-kihelyezés mellett, de a legfontosabb, hogy a kis- és középvállalkozások részmunkaidős rendszergazda áron juthatnak nagyvállalati szintű, magas minőségű informatikai megoldásokhoz. A döntéshozók támogatására ezért a NAVIGATOR készített egy infografikát, melyben összefoglalja a KKV-k vezetői számára az IT-outsourcing legfontosabb előnyeit.
„Még az igen kicsi cégek is törekednek arra, hogy működésüket optimalizálják, és még gazdaságosabban tudják kiszolgálni az egyre növekvő vevői igényeket. Azok a kis- és középvállalkozások, ahol a szoftveres környezet még nincs kialakítva és egy gyorsan bevezethető, legalizált megoldást keresnek, például nyitottak a legújabb technológiákkal kapcsolatban is. A fejlesztéshez szükséges források előteremtése azonban a legtöbb vállalkozásnak nehézséget jelent, ezért rendkívül fontos lenne, hogy állami támogatásokkal vigyék őket a fejlesztés irányába”– mondta Juhász Lajos, a NAVIGATOR Informatika Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Új színes HP LaserJet nyomtatók az irodai produktivitás fokozásáért
- Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Új ThinkPad Edge laptopok: üzlet és életmód egyben
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Online ügyfélszerzés és ügyfélmegtartás recesszióban
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.