Szlovákiában kevesebbért vásárolnak az interneten, mint a szomszédos országokban

MTI Sajtóadatbank, 2012. április 3. 09:12

A szlovákok kisebb összegekért, de több árut vásárolnak az internetes üzletekben, mint a magyarok vagy a csehek - adta hírül a SITA szlovák hírügynökség.

A három ország internetes vásárlási szokásait összehasonlítva kiderül, hogy az egyszeri megrendelés összege Szlovákiában a legalacsonyabb, átlagosan 105 euró. A magyarországi vásárló viszont átlagban ennél már többet, 138 euró körüli összeget költ egy rendelés alkalmával, a legtöbbet pedig az internetes üzletek csehországi vásárlói hajlandóak egy alkalommal kifizetni: esetükben az egyszeri vásárlás átlagos összege 167 euró.

A szlovákiai vásárló ugyan alacsonyabb értékben rendel, ellenben egy rendelés alkalmával több darabot, mint magyarok vagy a csehek. A szlovákiai vásárló átlagban egy rendelés alkalmával 2,7 darab árut vásárol. Csehországban viszont az egy vásárlás során átlagban 1,9 terméket, Magyarországon pedig 1,4 darab terméket vesznek meg.

Megrendelt darab alapján Szlovákiában a háztartási gépek vezetik az eladási listákat, Magyarországon és Csehországban viszont a számítástechnika szegmensébe tartozó áruk a legkeresettebbek. Az eladott áruk összege alapján azonban már más a helyzet, ebből a szempontból mindhárom országban a háztartási gépek piaca bonyolítja a legnagyobb forgalmat, ezt a szegmenst követik a számítástechnikai berendezések és a mobiltelefonok.

Kulcsszavak: e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36