Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
Várnagy Priszcilla és csapata Be-novative: globális közösségi brainstorming platform nevű projektje nyerte a szilicium-völgyi Singularity University által szervezett első közép-, kelet- és dél-európai Global Impact versenyt, amelyet Budapesten tartottak.
A nyertes a fődíj részeként elutazhat a Singularity University 30 000 dollár értékű nyári programjára, amelynek során minden költségét az egyetem fedezi. Ezen felül a győztes és a döntősök választhatnak az Autodesk szoftverei közül 10 000 dollár értékben.
Benkő Vilmos, a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara igazgatótanácsi tagja megjegyezte, hogy az AmCham idén kiemelten kezeli az innovációt, így a Global Impact versenyt fő partnerként támogatja.
Rubik Ernő, a Rubik kocka feltalálója és a verseny fővédnöke hangsúlyozta, a technológia folyamatos fejlődése és az innováció a régió számára különleges és fontos kiugrási lehetőség.
Szabó Csaba, az Egyetem magyarországi nagykövete, a verseny házigazdája az eredményhirdetést követően bejelentette, hogy a versenyt 2013-ban is folytatják a régióban.
A Szilícium -völgy legkiválóbb elméi 2008-ban a Google internetes óriással és a NASA-val közösen létrehozták a Singularity Egyetemet, hogy a legelőremutatóbb projekteket és "innovátorokat" támogassák, s ezzel potenciálisan milliók életminőségén javítsanak.
2012 áprilisában Közép és Kelet-Európa, valamint Dél-Európa is megkapták a lehetőséget, hogy bebizonyítsák, bennük is megvan a "szingularitás" potenciál. Ehhez a jelentkezőknek bizonyítani kellett, hogy projektjük legalább egy millió ember életét képes jobbá tenni a következő három évben bármilyen exponenciálisan fejlődő technológia használatával.
Az első Global Impact verseny híre Közép-, Kelet- és Dél-Európában több ezer egyetemi hallgatót, fiatal vállalkozót és üzletembert ért el a régióban. Nyolc országból ötvennégy pályázó keresett válaszokat az egészségügy, az oktatás és a biztonság legfontosabb kérdéseire. A zsűri kiválasztotta a hat legkiválóbb pályázatot, amelyek Bulgáriából, Csehországból, Lengyelországból és Magyarországról érkeztek - olvasható a Singularity University és a Global Impact verseny szervezőinek az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Kapcsolódó cikkek
- Windows Phone Code Camp: fiatal fejlesztők versenye
- Magyarországon épül Európa legnagyobb adatátviteli informatikai központja
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Az Akadémiai Könyvtár ősnyomtatványai az interneten
- Szóból ért nemcsak az ember, már a gép is (2. rész)
- Szóból ért nemcsak az ember, már a gép is (1. rész)
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
- A világ legnagyobb felbontású kamerájával működik a távcsőóriás
- Felderítő robotok versenyeznek Pécsen
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.