Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
Várnagy Priszcilla és csapata Be-novative: globális közösségi brainstorming platform nevű projektje nyerte a szilicium-völgyi Singularity University által szervezett első közép-, kelet- és dél-európai Global Impact versenyt, amelyet Budapesten tartottak.
A nyertes a fődíj részeként elutazhat a Singularity University 30 000 dollár értékű nyári programjára, amelynek során minden költségét az egyetem fedezi. Ezen felül a győztes és a döntősök választhatnak az Autodesk szoftverei közül 10 000 dollár értékben.
Benkő Vilmos, a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara igazgatótanácsi tagja megjegyezte, hogy az AmCham idén kiemelten kezeli az innovációt, így a Global Impact versenyt fő partnerként támogatja.
Rubik Ernő, a Rubik kocka feltalálója és a verseny fővédnöke hangsúlyozta, a technológia folyamatos fejlődése és az innováció a régió számára különleges és fontos kiugrási lehetőség.
Szabó Csaba, az Egyetem magyarországi nagykövete, a verseny házigazdája az eredményhirdetést követően bejelentette, hogy a versenyt 2013-ban is folytatják a régióban.
A Szilícium -völgy legkiválóbb elméi 2008-ban a Google internetes óriással és a NASA-val közösen létrehozták a Singularity Egyetemet, hogy a legelőremutatóbb projekteket és "innovátorokat" támogassák, s ezzel potenciálisan milliók életminőségén javítsanak.
2012 áprilisában Közép és Kelet-Európa, valamint Dél-Európa is megkapták a lehetőséget, hogy bebizonyítsák, bennük is megvan a "szingularitás" potenciál. Ehhez a jelentkezőknek bizonyítani kellett, hogy projektjük legalább egy millió ember életét képes jobbá tenni a következő három évben bármilyen exponenciálisan fejlődő technológia használatával.
Az első Global Impact verseny híre Közép-, Kelet- és Dél-Európában több ezer egyetemi hallgatót, fiatal vállalkozót és üzletembert ért el a régióban. Nyolc országból ötvennégy pályázó keresett válaszokat az egészségügy, az oktatás és a biztonság legfontosabb kérdéseire. A zsűri kiválasztotta a hat legkiválóbb pályázatot, amelyek Bulgáriából, Csehországból, Lengyelországból és Magyarországról érkeztek - olvasható a Singularity University és a Global Impact verseny szervezőinek az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Kapcsolódó cikkek
- Windows Phone Code Camp: fiatal fejlesztők versenye
- Magyarországon épül Európa legnagyobb adatátviteli informatikai központja
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Az Akadémiai Könyvtár ősnyomtatványai az interneten
- Szóból ért nemcsak az ember, már a gép is (2. rész)
- Szóból ért nemcsak az ember, már a gép is (1. rész)
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
- A világ legnagyobb felbontású kamerájával működik a távcsőóriás
- Felderítő robotok versenyeznek Pécsen
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.