LG Cloud: Az első valós idejű letöltést támogató multimédia-felhő

forrás Prim Online, 2012. június 6. 07:20

Az LG Electronics elindítja az LG Cloud (felhő alapú) szolgáltatásának béta verzióját, amivel folyamatos kapcsolatot és letöltést biztosít bármilyen digitális tartalomhoz az arra alkalmas készülékeken. Habár a „felhő” napjaink egyik legnépszerűbb informatikai szolgáltatása, az LG Cloud az első, ami lehetővé teszi minden típusú tartalom használatát és kezelését a „három képernyőn”, úgy mint Androidos okostelefonon, számítógépen és külön set-top-box-szal nem rendelkező okostévén.

A szolgáltatáshoz a felhasználóknak csupán le kell tölteniük az LG Cloud alkalmazást a Google Play vagy LG SmartWorld Apps Store-ból Androidos okostelefonjukra, az LG SmartWorld-ről LG Smart TV-jükre, illetve az LG Cloud weboldalról (www.lgecloud.com) számítógépükre. Az LG Cloud szolgáltatása automatikusan szinkronizálja az okostelefonunk tartalmát a felhő alapú kiszolgálóval, valamit számítógépünkkel és tévénkkel, így például a telefonnal készült képeket, videókat szinte azonnal megjeleníthetjük a többi készüléken. A számítógépen szerkesztett videók feltölthetők az LG Cloud szerverre, ahonnan már másodpercekkel később okostelefonunkon nézhetjük meg. Más felhő alapú szolgáltatásokkal ellentétben itt nagyon kevés a késleltetési idő, mivel a tartalmakat a rendszer folyamatos adatátvitellel jeleníti meg a tévén, a számítógépen vagy az okostelefonon, anélkül, hogy azt előbb letöltené.

A különbség a valós idejű folyamatos adatátvitel alapú átkódolási (LG Real-time Streaming Transcoding) technológiában rejlik, aminek hála az átalakítás a kiszolgálón történik, valós időben, nem az eszközön. Nem kell feltelepíteni külön kodekeket vagy átalakítókat, minden folyamatosan történik a háttérben, a felhasználó bármilyen bevonása nélkül. Erre ilyen formában, pusztán egy alkalmazás letöltésével, folyamatos adatátvitellel, és minden egyéb eszköz beiktatása nélkül jelenleg egyetlen más felhő alapú szolgáltatás sem képes.

 



A szolgáltatás 3D tartalmakkal is tökéletesen működik. Az LG 3D okostelefonnal a nyaraláson készült videókat és képeket gond nélkül feltölthetjük 3G vagy Wi-Fi hálózaton keresztül az LG Cloud szerverére. Otthon aztán a nappali kényelmében nézhetjük vissza ezeket kiváló minőségben az LG CINEMA 3D Smart TV-nken, ahova folyamatos adatátvitellel kerülnek át az LG Cloud szerverről.

A konvergenciát előtérbe helyező felhő alapú szolgáltatások továbbfejlesztése érdekében az LG létrehozott egy új, Smart Business Center nevű divíziót, ami kifejezetten az ide kapcsolódó tartalmakra és szolgáltatásokra fókuszál. Havis Kwon, az LG Home Entertainment Company elnök-vezérigazgatója felelős az új Smart Business Center működéséért is.

Az LG Cloud ingyenes és fizetős szolgáltatásként is elérhető lesz. Az ingyenes tárhely és a szolgáltatás ára piaconként eltérő, amit a vállalat külön-külön jelent majd be, amikor a szolgáltatás elérhetővé válik az adott országban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06