Startra kész az első magyar intelligens ügyfélszolgálat!
A Monspeech megvalósulása kiváló példa az infokommunikációs szakma KKV résztvevői és a magyar kutatói szféra példa értékű együttműködésére, amelynek lehetőségét a GOP-2011.1.1.1-09/1-2009-0068 pályázat biztosította. A kooperációnak köszönhetően sokrétű és valós idejű ügyfélkiszolgálás válik elérhetővé, kiaknázhatók az előfizetőkkel bonyolított telefonhívások, tovább javítható az ügyintézés módja és az ügyfelek elégedettsége. A projekt összköltsége 336 millió Ft volt, amelyből a vissza nem térítendő támogatás aránya 65%, vagyis 218,4 millió Ft. A MONTANA önrésze 117,6 millió Ft tett ki.
A projekt a MONTANA vezetésével, az MTA Nyelvtudományi Intézet, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, THINKTech Kutatási Központ és az AITIA International Informatikai Zrt. kutatóiból, fejlesztőiből álló konzorcium és a Vodafone szakembereinek bevonásával valósult meg. Az „Intelligens ügyfélszolgálat” rendszer a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésre, automatikus írott szöveggé alakítására és az ebben való tartalom alapú, szemantikus keresésre épül.
„ A Vodafone-nál mindig is kiemelten kezeltük ügyfeleinket, hiszen az ő elégedettségük a legfontosabb számunkra. Az általunk nyújtott kiemelkedő, páratlan ügyfélélménynek köszönhetően az elmúlt években több díjjal is elismerték ügyfélszolgálatunk munkáját, így örömmel biztosítottuk hangfelvételeinket az intelligens ügyfélszolgálati rendszer kifejlesztéséhez. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel az új, innovatív megoldással az ügyfelek még elégedettebbek lesznek, a diszpécserek, telefonos ügyfélszolgálati dolgozók munkája könnyebbé és hatékonyabbá válik, és ezáltal hosszú távon a vállalatok pozitív megítélése még tovább erősíthető.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone elnöke.
A magyar nyelvtan meglehetősen egyedi, ezért ha csak a felismerésre koncentrálunk, már akkor is igen sokrétű és komplex problémahalmazzal kell foglalkoznunk. Nem beszélve a tömeges beszédfelismerés számos egyéb problematikájáról, mint háttérzajok, beszédhibák, akcentusok, helytelen intonációk, stb., amelyek ellenére az elmondott szöveget a rendszer igen magas szintű – 83%-os - pontossággal írott szöveggé alakítja át. Ebben szövegbányász technológia tartalom alapján megkeresi az elmondottakhoz kapcsolódó releváns válaszokat.
A hangfelvételekből automatikusan készülő leiratokban lehetőség nyílik a minőségi, tartalom alapú keresésre, amelyek több módon is megvalósíthatók:
· Valós idejű ún. real-time keresés – ebben az esetben az automatikusan készülő leiratban a lejegyzéssel párhuzamosan, valós időben történik a keresés à a keresés eredményei megjelennek a képernyőn. Több érintett téma, vagy probléma esetén az ügyfélszolgálati dolgozó legördülő mezőből választhatja ki a megfelelő válaszokat. A releváns válaszok megadása érdekében a rendszer több adatforrásban keres egyidejűleg.
· Utólagos elemzések –az automatikusan lejegyzett hanganyagok esetén a teljes adatbázisban történik a szövegbányászat technológiával a tartalomkeresés, mely segítségével a nagy komplexitású, tetszőlegesen összeállítható statisztikák, kiértékelések állíthatók elő, akár automatikusan is. Például egy ügyfélszolgálat több heti lejegyzett anyagaiból kiszűrhető, hogy vannak-e korosztályokra specializált kérdések, probléma bejelentések, vagy egy adott szolgáltatási csomag, vagy eszközzel kapcsolatosan milyen általános panaszok, észrevételek kerülnek bejelentésre.
A MonSpeech rendszer szemantikus kereséseit az alábbi rendszerfunkciók segítik:
· Taxonómiák
· Szaknyelvi szinonimaszótár, kulcs kifejezés gyűjtemény
· Automatikus adatkinyerési szabályok (entitás felismerés)
A rendszer integrálódik és ráépül az Infovadász, szövegbányászati megoldás segítségével a kijelölt adatforrásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Huawei Ascend G300 a Vodafone-nál
- Környezetkímélő telefonokat is választhatunk a Vodafone-nál
- Telefonadó - Vodafone: 8-10 milliárd forint pluszteher
- Távközlési adó - Megosztja a terheket a Vodafone az előfizetőkkel
- Sony Xperia P és Sony Xperia U a Vodafone kínálatában
- Samsung nap az új Galaxy Mini 2-vel
- Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
- Sony Xperia S: először a Vodafone-nál
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Három Sony Ericsson újdonság a Vodafone-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.