A Fujitsu új analóg-digitális átalakítója megfelezi a lapkaméretet és az energiafogyasztást
A Fujitsu új analóg-digitális átalakítójának (ADC) mérete és energiafogyasztása is csupán fele a hagyományos átalakítókénak. A hagyományos ADC úgy működik, hogy a külső analóg bemeneti jel feszültségszintjét egy belsőleg generált referenciaszinttel összehasonlítva digitális értékké alakítja az analóg jelet. A referenciaszintek megváltoztatásához kapcsolókra van szükség, ám a félvezetőgyártás folyamattechnológiai fejlesztései megnehezítik a nagy sebességű kapcsolást.
Erre a problémára reagálva a Fujitsu Laboratories teljesen új áramköri kialakítást tervezett olyan digitális vezérlő-technikával, amely egyáltalán nem igényli kapcsoló használatát vagy referenciafeszültség generálását.
Az új terv alapján elkészített, új ADC 6 bites felbontást és 1 GS/s sebességet kínál – a teljesítménykategóriában egyedülállóan kicsi – 0,04 mm2 lapkafelületen, 9,9 W energiafogyasztás mellett. A többcsatornás, időben átlapolt működéssel1 nagy sebesség és többször tíz GS/s-os teljesítmény érhető el, ami komoly teljesítményjavulást eredményez a megoldást hasznosító rendszernél.
A technológia részletes bemutatására a 2012-es nemzetközi VSLI-DAT (VLSI Design, Automation & Test) szimpóziumon került sor április 23-án, Tajvanon.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu saját fejlesztésű technológiával digitalizálja a „post-it cédulás” brainstorming folyamatát
- Új osztott feldolgozási technológia a hatékony adatgyűjtéshez
- A Fujitsu intelligens településeket fejleszt Szaúd-Arábiában
- A Fujitsu új virtuális termékszimulátorral jelenik meg
- Új BS2000/OSD mainframe operációs rendszer a Fujitsu-tól
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Professzionális 2D/3D hibrid kijelző a Fujitsutól
- A Fujitsu beszédfelismerésen alapuló információlekérő technológia okostelefonokhoz
- Új felső kategóriás tárolórendszer a Fujitsutól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.