Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
Az Imagine Cup-ban részt vevő diákok nem csak más hasonló gondolkodású fiatalokkal mérhetik össze tudásukat, de új barátokat, ismerősöket szerezhetnek, hiszen minden évben a legcsillogóbb elméjű diákok gyűlnek össze azért, hogy a technológia segítségével a világ legégetőbb problémáira találjanak megoldást.
A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”
A verseny hagyományosan legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, a szoftvertervezésben az első helyet az ukrán Quadsquad Enable Talk projektje érdemelte ki. Az ukrán diákok által fejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyű segítségével képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, és hang formájában továbbítja a szöveget. A csapat saját tapasztalataiból merítette az ötletet, s a rendszert már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték Ukrajnában.
A versenyen sikeresen szerepelt a hazai Turtle Games Csapat is Rum Run nevű stratégiai kereskedő játékéval. A Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk által készített játékban a játékos szabadon irányíthat hajókat, amelyekkel rumot és élelmet vásárolhat, eladhat, szállíthat. A játék központja egy falu, amely az ellátás hatására fejlődik, és idővel önellátóvá válik, a játékos pedig ezért pontokat kap, melyekből új, például gyorsabb hajókat vehet. A játékélményt a részletgazdag grafikai megjelenítés és precíz kidolgozottság teszi teljessé.
A játék célja, hogy egyszerű, közérthető eszközökkel tanítsa meg a fejlődő és fejlett országok lakóinak egyaránt, hogy hogyan kezeljék rendelkezésre álló erőforrásaikat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, támogassák embertársaikat, és biztosítsák a fenntartható fejlődést.
„Ami a felszínen játék, az a valóságban már élet és halál kérdése. Évente csaknem 10 millióan halnak meg éhezés miatt, és ez a probléma sajnos a világ legfejlettebb országait is érinti. Azzal, hogy felhívjuk az emberek figyelmét erre a rendkívüli, világszintű problémára, illetve megtanítjuk, hogy mennyire fontos az erőforrások jó kiaknázása, már életeket menthetünk meg.” – hangsúlyozta Pellek Krisztián, aki a Microsoft Magyarország konzulenseként a csapat mentori feladatait is ellátta.
A projekt nem csupán egy égető problémára próbál megoldást adni, de remek példája a hazai egyetemek közti együttműködésnek is. A játék programozását az ELTE hallgatói végezték, mivel a Rum Run története az ELTE Informatikai Karának – néhány évvel ezelőtt kísérleti céllal indított –Játékprogramok készítése szemináriumán indult. Az alkalmazás fejlesztése nagyrészt az Informatikai Kar Windows Phone Kutatói laborjában zajlott az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont támogatásával, míg a grafikai elemeket a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatója készítette el.
Kapcsolódó cikkek
- 19. Közép-Európai Informatikai Diákolimpia Tata
- Egyetemi felhasználókkal ünnepel az Office 365
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- Magyarok a Marson - Robotépítő-verseny Szegeden
- Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.