Megjelent az első "okoskönyv" a Kossuth Kiadónál
Okostelefon tulajdonosoknak kínál olvasni- és néznivalót a Kossuth Kiadó, amely egy angol és magyar nyelvű Budapest útikönyvet, valamint egy mesekönyvet jelentetett meg "okoskönyv" formában. A papír alapú, brosúraszerű kiadvány úgynevezett QR-kódok segítségével interneten elérhető tartalmakat kínál.
Az A4-es lapnál alig nagyobb, zsebméretűre összehajtott füzetkében csak a legfontosabb információk találhatók meg. A Budapest - A 20 legszebb látnivaló című kiadvány például a fővárosi tömegközlekedésről, a fontosabb intézményekről, gyógyszertárakról, postákról, turistairodákról, nyilvános illemhelyekről tartalmaz tudnivalókat, a látnivalókról szóló információt az internetről lehet letölteni a QR-kódra irányított okostelefon-kamerával - mondta el Földes László, a Kossuth Kiadó informatikai szerkesztőségének vezetője.
A kódok felismerése után egy-egy fotóvetítés indul el, miközben a narrátor a látnivaló és környéke történetéről, érdekességeiről mesél - tette hozzá. A kiadvány olyan nevezetességeket ismertet, mint a budai Vár, a Mátyás-templom, a Halászbástya, a Citadella, a Gellért Szálló és fürdő, a Lánchíd, a Lukács fürdő, a Margitsziget, a Parlament, a Szent István-bazilika, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Magyar Állami Operaház, a Dohány utcai zsinagóga, a Váci utca, a "pesti broadway", a Hősök tere, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a Vajdahunyad vár vagy a Széchenyi fürdő. A tartalom hossza körülbelül két óra.
Sarkadi Ágnes meseíró elmondta, hogy a Rendetlen nyulak a benzinkúton című mesét kifejezetten erre a formátumra írta. Megjegyezte, hogy a mesékre nemcsak az elalvás előtt van szüksége a gyerekeknek, hanem segíthetnek az orvosi rendelőkben történő várakozásnál vagy a hosszú utazások közben is. A szöveget Stenczer Béla színész tolmácsolja, a mintegy 50 akvarell képet Fekete Hajnal festette. Sarkadi Ágnes hozzátette: az okoskönyvek előnye, hogy így egy mesébe hat történetet rejthettek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az okoskönyvek ötlete az Európa Kommunikációs Ügynökség tulajdonos ügyvezetőjétől, Takács Imrétől származik. A cégvezető megjegyezte: a smartbook fejlesztése folyamatos, nemsokára a GPS segítségével kínálnak majd célzott tartalmakat a felhasználóknak.
Kocsis András Sándor kiemelte: a Magyar Turizmus Zrt. már ötezer darab okoskönyvet rendelt, emellett a jövő hét elejéről tárgyalni fognak a nagyobb vidéki városok polgármestereivel is.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony Xperia ion szeptemberben Magyarországon
- Huawei Ascend Windows Phone 8-cal
- Sony Xperia miro és Xperia tipo Ice Cream Sandwich-csel
- Huawei Ascend G300 a Vodafone-nál
- Beats Audioval érkezik júniusban az új HTC Desire C
- Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése
- Okostelefonos áramfogyasztás-mérés a DÉMÁSZ-nál
- Sony Xperia P – a legfényesebb kijelzővel rendelkező okostelefon
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- Visszavetették a kamerakeresletet a telefonok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.