eCommerce a ReklámFeszten
Az idei ReklámFeszt harmadik, digitális napján az e-kereskedelem témakörét is igyekeztek körüljárni tapasztalt szakemberek segítségével. Az online vásárlás megjelenésével nem csak a fogyasztók szokásai alakultak át, hanem új üzleti modell életre hívását is eredményezte. Nem csak száraz számadatokkal bombáztak, hanem személyes példák és esettanulmányok is segítettek tisztán látni.
Akik a kezdetekkor belevágtak, a „saját bőrüket vitték a vásárra” - mondta Kiss Ervin Egon, a SzEK.org vezetője, aki már az indulásnál ott volt, hiszen nevéhez fűződik a Netpiac. Szerinte fontos különbséget tenni az e-kereskedői és a kereskedői gondolkodás között, amire egy frappáns példát hozott.
Ha megkérdeznének egy kereskedőt, kinek adják el az utolsó darabot az adott termékből, arra egy „átlagos” szakember azt mondaná, aki a pénztárnál áll, vagyis a boltban tartózkodik. Egy e-kereskedő ezzel szemben máshogyan gondolkodik, ugyanis az utolsó darabot mindig az online vevőnek kell adni. Ez az alapvető gondolkodás- és látásmód. valamint a személyes bevonódás az, amely megkülönbözteti a kettőt.
Sok sikertelen próbálkozás volt már nálunk is az e-kereskedelem terén, amely talán pont ezek hiányából fakadt. Jelenleg kb. 100 sikeres e-kereskedő cég van és emellett pedig több ezer sikertelen ás átlag alatti is akad.
Idén bővülést várnak a webshopok forgalmától. Míg tavaly 155 mrd-os bevételt regisztráltak, 2012-re 175-185 mrd. közé becsülik ezt az összeget. Ettől azonban még le vagyunk maradva az EU-s átlagtól. Míg nálunk a vásárlások 2%-a zajlik neten, addig az unióban az a szám 3,8%. Persze itt is vannak kiemelkedő országok, vegyük például a skandinávokat, ahol a 10%-ot is meghaladhatja ez az arány.
Idén már bátran kimondhatjuk, hogy az e-kereskedelem túl van a „kamaszkorán”, viszont folyamatos fejlődéséhez, és ennek szinten tartásához új hajtóerőre van szüksége. A mobilok előretörésével sok minden megváltozhat, elég csak a mobilos fizetőalkalmazásokra gondolnunk, amelyek már most sokat lendítettek a piacon. Bár ma még e-kereskedelemről beszélünk, de lehet, hogy az évtized során az „e” betű el fog tűnni a képből, csakúgy mint a digitális fényképező esetében a „digitális” előtag - hiszen ma már a megkülönböztetés okán az „analóg” kifejezést használjuk, az előbbi az általános.
Sajnos a kezdeteknél még nem lehet tudni, kiből lesz nyertes, de fontos meglovagolni a hullámokat, és lépést kell tartani a változásokkal, különben a vásárlóközönség erodálódik, és kiesünk a pikszisből. A kampányok interaktív formába terelése sokat segíthet (SEO, display hirdetések). A YouTube is sokat segíthet, például az információs videók révén. Ez a típus a nézett videófajták listáján harmadik helyen áll. Az ide helyezett releváns hirdetések hatásosabbak lehetnek a fogyasztók bevonása, vásárlásra ösztönzése szempontjából.
A közösségi kommunikáció is jó alap lehet, hiszen itt is elérhető az a publicitás, ami a termékeknek, webshopoknak kell. Többen is igyekeznek kihasználni a facebook nyújtotta előnyöket (pl.ShopBuilder), hiszen itt a hirdetések mellett pontosan nyomonkövethetőek a felhasználói aktivitások, és remek forgalomterelő csatornának bizonyul. Azt fontos leszögezni, hogy a lájkoló még nem vásárló, hanem a facebookon gyúrunk vásárlót belőle - legalábbis a ShopBuilder példája ezt igazolja.
De mindezeken túl van még valami, amely alapvető lehet a sikernél. Hosszú távon érdemes a holnap struktúráját úgy alakítani, hogy az a vásárló számára is könnyen kezelhető legyen. Fontos, hogy ne hagyja ott az oldalt, és elégedett, visszatérő vendég legyen. A kevesebb néha több
Tehát a lényeg, hogy nem szabad csendben ülni - látszani kell.
Kapcsolódó cikkek
- Jöhetnek a multik: nem érzik magukat veszélyben a magyar webshopok
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- Titkos próbavásárlással tesztelték a magyar webshopok szolgáltatásait
- Ország Boltja: Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye
- Online mezőgazdasági piactér indult
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
- Nem érzékelhető a válság hatása az online kereskedelemnél
- Interneten kínált hamis termékekkel bukott le egy zalai nő
- Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem
- Évről-évre nő a webáruházak forgalma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.