Digitális polccímkékkel hódít egy magyar cég
A brit ZBD Displays és a magyar Laurel együttműködésének köszönhetően a szlovákiai Orange mobilszolgáltató elektronikus polccímkékkel fejlesztette tovább üzleteit. A próbaüzem 2012 májusában indult az Orange boltmegújítási programjának részeként. Azóta szeptemberben átadták a tízedik boltot is, az együttműködést 2012-13-ban a teljes Orange hálózatra kiterjesztik.
A szlovákiai Orange mobilszolgáltató elektronikus polccímkékkel fejleszti üzleteiben a termékinformációk kijelzésére szolgáló rendszerét. A technológia próbaüzemét a brit ZBD és a magyar Laurel Cégcsoport együttműködése nyerte el. A megállapodás és a projekt kiterjedt a ZBD elektronikus polccímke megoldására, a Laurel által egyedileg fejlesztett termékinformáció és lokációmenedzsment szoftver bevezetésére, valamint a ProCAM cég által gyártott egyedi bútorzat kialakítására is.
Az áruházakba a ZBD grafikus polccímke legnagyobb változatát telepítették, amely kiváló láthatóságot és megfelelően nagy felületet nyújt a termékinformációk, árak és csomagajánlatok megjelenítéséhez. A Laurel rendszere központilag vezérli és automatikusan irányítja az üzletekbe telepített címkék tartalmát és a polctükröt. Az Orange így egységes arculattal jelenhet meg, lehetősége lesz az azonnali piaci reakciókra és a marketing támogatására.
Az e-papír alapú címkék előnyeit szerte a világon most kezdik felfedezni. Ennek köszönhetően a gyártó brit ZBD az előző év 4,1 millió dolláros forgalmát 19,6 millió dollárra növelte, ügyfeleinek száma csaknem megháromszorozódott. Mára a cég világszerte több mint 3 millió címkét telepített 700 helyszínen.
Az e-papír alapú polccímkék nagy felbontású, energiát nem igénylő kijelzők, amelyeken – a vezeték nélküli kommunikáció révén – automatikusan frissíthetők a feliratok és egyéb jelzések az eladótérben vagy a raktárakban. A több méretben gyártott termék amellett, hogy természetesen sok papír- és nyomtatási költséget takarít meg, gyakorlatilag megszünteti a minden kereskedésben jellemző árazás, illetve a gyárak raktári-logisztikai jelöléseinek nyűgét – mondta el a Laurel üzletágvezetője. Bessenyei Attila rámutatott, egy átlagos kereskedelmi egységben a dolgozóknak naponta akár több munkaóráját is felemészti, hogy az egyes termékek aktuális árcéduláit kihelyezzék a polcokra. Ehhez képest a ZBD polccímkék grafikus felületein a mindenkori árakat egy pillanat alatt hozzá lehet rendelni az adott polchelyhez, és a címkén már meg is jelenik nemcsak az ár, de akár a kiszerelés, a gyártó logója, az árengedmény mértéke, vagy más, figyelemfelhívó grafika és adat.
A ZBD a kereskedelmi szektoron kívül több mint 40 nemzetközi szintű ügyféllel dolgozik 8 ágazatban, beleértve a motorgyártást, a logisztikát és az egészségügyet. Például a gyárak, a logisztikai központok raktáraiban is rengeteg címkével dolgoznak, ahol általában a készletkezelési rendszerrel integrálva a címkéken automatikusan jelennek meg a tárolási helyekhez rendelt termékinformációk, továbbá a felületen vonalkódokat, számokat és piktogramokat is kijeleznek, amelyek lényegesen gyorsítják a készletmozgatási folyamatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Szépen fejlődik a hazai kereskedelmi informatika
- Határt lépett a Laurel
- Nokia Lumia 610 NFC – Kedvező árú úttörő a Windows Phone platformon
- Romániában csökkent a piacvezető mobilszolgáltató ügyfélszáma
- ZTE Crescent – Néhány nap múlva a piacon
- Új stratégiai vezetők a Laurelnél
- Köztes állomás a papírmentes iroda felé
- Rekordbírság a két romániai mobilszolgáltatónak
- Üzleti intelligencia a boltokban
- Élelmiszert is vehetünk mobillal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.