Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
Az életkor növekedésével lankad az érdeklődés: az X generáció tagjainak (1966 és 1980 között születetteknek) 49%-át, a Baby Booemers-ek (a II. világháború után, 1946 és 1965 között születetteknek) 38%-át szegezi a fizetett közösségi felület a számítógép elé. Magyarországon ez a sorrend felborul, ugyanakkor sokkal nagyobb a közösségi reklámok iránti érdeklődés: az Y-generáció 74%-a, az X 65%-a és a Baby Boomers-ek 68%-a kattintott már ilyen felületen reklámra.
A mobiltelefonokon elhelyezett reklámok népszerűségének hasonló a sorrendje a generációk körében: az Y generáció 45%-a, az X generáció 43%-a, s a Baby Boomers-ek 34%-a követi őket. A rangsor ebben az esetben is más idehaza, de az érdeklődés a nemzetközinél valamivel alacsonyabb: 38% az Y-generáció körében, 40% az X-nél és 42% a Baby Boomers-eknél.
A leggyengébb kattintási aránya a hirdetések közül az olyan e-mailben küldött kiskereskedelmi hírleveleknek van, amelyeket mobilon olvasnak: az Y generáció 30%-a, az X generáció 31%-a, a Baby Boomers-ek 25%-a kattint rájuk. Magyarországon ezek az arányok sokkal alacsonyabbak, rendre 6%, 10% és 10%.
Tanulság a marketingesek számára: figyelő szemek követnek, követő szemek figyelnek – érdemes tartalmat tenni eléjük…
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServer: The show must go on
- A közösségi média felé nyit a bécsi érsekség
- EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám
- Zuppaa: ahol közösségi élménnyé válik az önmegvalósítás
- Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
- Nagy Kreatív Kikelet: siránkozás helyett pozitív példák
- Csehországban megugrott az internetes reklámok értéke februárban
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től