MNB: biztonságosnak tekinthetők az elektronikus fizetési megoldások
A Divéki Éva és Listár Dániel által jegyzett, az MNB-szemlében közzétett tanulmány egy ezer ember megkérdezésén alapuló közvélemény-kutatás adatait dolgozza fel, amely nem, életkor, településtípus és régió szerint reprezentatívnak tekinthető a 15 és 69 év közötti hazai lakosság esetében.
A kérdőívre adott válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek kevés olyan konkrét káreseményről tudtak beszámolni, amely velük történt valamelyik elektronikus fizetési megoldás használata során; ez az arány egyetlen elektronikus fizetési megoldás esetében sem haladja meg az 1 százalékot.
A szerzők ugyanakkor megállapítják: a Magyar Nemzeti Bank hivatalos adatgyűjtéséből származó statisztikák még ennél is kedvezőbb képet mutatnak. A vizsgált időszakban (2007-2011 között) a bankkártyákkal, az internetbankkal, a telebankkal és a mobilbankkal kapcsolatos tényleges visszaélések éves aránya összességében igen alacsony szinten, 0,003 százalék körül ingadozott. A szerzők kiemelik: az elektronikus fizetési megoldások - a felmérés alapján - biztonságosnak tekinthetők.
A tanulmány szerint az emberek a legbiztonságosabb elektronikus fizetési megoldásnak a bankkártyát tartják, a megkérdezettek 64 százaléka tartja a bankkártyát nagyon biztonságos vagy inkább biztonságos fizetési megoldásnak. A bankkártya biztonságosságáról való pozitív vélekedés közvetlenül a hagyományos fizetési megoldások, a sárga csekk és a készpénz biztonságossága után következik.
A tanulmány megállapítja: a biztonságérzet elsősorban az ismertséggel és a használattal van kapcsolatban, így azokat a megoldásokat tartják a megkérdezettek biztonságosabbnak, amelyeket ismernek és használnak. A válaszadók azoknak az elektronikus fizetési módoknak biztonságosságát is alacsonyabb szintre értékelik, amelyeket nem ismernek, kevésbé használnak.
A szerzők szerint a készpénzmentes elektronikus fizetési megoldások intenzívebb használatát leginkább az ismeretek bővítésével lehet elérni, ezzel együtt pedig a használók biztonságérzete is magasabb lesz.
A fizetési megoldásokkal kapcsolatos ismeretek átadását a lakosság túlnyomó többsége a saját számlavezető bankjától várja - mutat rá a jegybank elemzése.
Kapcsolódó cikkek
- Univerzális védelem a mobil eszközökre, az okostelefontól az okos TV-ig
- Oroszország, Kína és Irán a NATO legveszélyesebb ellenfelei a kibertérben
- Plan X: előtérbe kerülhet a kiberhadviselés - Valóban veszélyes a nagyobb nyilvánosság?
- Ötödik hónapja az élen az Autorun
- Peking visszautasítja a Huawei és a ZTE elleni amerikai vádakat
- Péterfalvi: felértékelődtek a személyes adatok, ezt jelzik a hackertámadások
- NAV: az EU-n kívülről online rendelt termékek vámkötelesek
- Pinkie Pie 60.000 dollárért feltörte a Chrome-ot
- Együttműködés az internetes vásárlókért
- Skype vírus: hogyan kerüljük el adataink elvesztését?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.