Növekszik a magyar informatikai szolgáltató ágazat
Az ITSH alkalmazottainak száma októberben elérte a 3 ezret. A vállalat 2006-ban alakult, 2007 végére már ezer főt foglalkoztatott és ez a létszám öt év alatt, 2012-re megháromszorozódott.
"Az informatikai szolgáltató ágazat Magyarországon mintegy 30 ezer főt foglalkoztat" - mondta Forgács Judit, az ITSH humán erőforrás igazgatója. A foglalkoztatásban elért dinamikus növekedés részben annak tudható be, hogy az infokommunikációs szolgáltató ágazat világszerte rendkívül lendületes ütemben növekszik és ez alól Magyarország sem kivétel, még az üzleti környezet jelenlegi nehézségei ellenére sem - mondta Papp László, a Gartner informatikai piackutató és elemző vállalat magyarországi képviseletének vezetője. Kiemelte, hogy az összes jelentős nemzetközi informatikai vállalatnak van már Magyarországon központja, az ország kiváló informatikai infrastruktúrával, szélessávú internet hálózattal rendelkezik, a nyugat-európai vállalatok számára optimális időzónában helyezkedik el, és kulturális téren is közel áll a nyugat-európai piacokhoz, a munkaerő pedig megfelelő kompetenciával és nyelvtudással rendelkezik.
A Gartner kutatásai szerint informatikai szolgáltatói telephelyként az osztrák és német határvonaltól keletre fekvő, 29 országot felölelő kelet-európai térségben Magyarország Szlovéniával, a Cseh Köztársasággal és Lengyelországgal együtt a legjobb "A" csoportot alkotja. A rendelkezésre álló képzett szakemberek számában Magyarország igazán csak Lengyelországgal és a Cseh Köztársasággal áll versenyben.
A Gartner szakembere szerint az informatikai szolgáltató ágazatban Magyarországon az elkövetkező években is dinamikus növekedésre lehet számítani, mivel egyrészt a nemzetközi cégek a nagy orosz és ukrán piacok kiszolgálásához is a fejlett informatikai infrastruktúrával rendelkező országokat részesítik előnyben, másrészt a térségben gazdasági növekedésre lehet számítani. Mint mondta, az informatikai szolgáltató ágazat mérete Magyarországon akár meg is duplázható.
Bőthe Csaba, az ITSH növekedési terveiről elmondta, hogy a következő években a cég tevékenységi körét magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásokkal, kutatás-fejlesztési projektekkel, felhő alapú rendszerek és alkalmazások fejlesztésével tervezik bővíteni és ezzel párhuzamosan alkalmazottaik számát is tovább kívánják növelni, elsősorban debreceni és pécsi központjukban.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Kevesebb személyi számítógépet adtak el az EMEA térségben
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Bealkonyulhat a "biorobotoknak"
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Dell: egyszerűsíteni kell a vállalati informatikát
- Óriási változás megy végbe a Szilícium-völgy életében
- Nőtt az okostelefonok részaránya az Egyesült Államokban
- A GTS CE és az Overture szélessávú Ethernet szolgáltatásokat kínál egész Közép-Európában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.