Az EU 12,4 milliárddal támogatja a nyelvi és informatikai készségfejlesztést
Az Európai Unió mostantól pályázati forrással támogatja a munkaerő-piaci érvényesüléshez, a hatékony munkavégzéshez szükséges, valamint a mindennapi élet számos területén használatos nyelvi és informatikai készségek fejlesztését. A 12,4 milliárdos keretösszeggel a korszerű digitális és nyelvi ismeretekkel rendelkező munkavállalói létszámot és az alacsony foglalkoztatottsági szintet kívánják növelni, nemzetközi szinten is. A pályázat csekély mértékű önrészt igényel, és hátrányos helyzetűek számára is elérhető.
A pályázat 100 000 fő számára biztosít képzéseket, 95-98 százalékos intenzitással, vagyis minimális önerő bevonásával, személyenként 90000 forint igénylésével. Kimondottan 18. életévüket betöltött felnőttek vehetnek részt a képzési projektben, akik nem állnak tanulói vagy hallgatói jogviszonyban (de a költségtérítés nem akadály), és vállalni tudják a 3-5 százalékos önrész befizetését. A programban 10 000 fő hátrányos helyzetű felnőtt is lehetőséget kap a nyelvi és informatikai kompetenciái fejlesztésére, amennyiben 45 éven felüli és hátrányos helyzetű településen él.
A TÁMOP 2.1.2 pályázattal kapcsolatban egy tájékoztató Pályázat Nyílt sorozaton kaphat bővebb információkat, amely több vidéki városban is elérhető.
További részletek a www.palyazatinyiltnapok.hu oldalon!
Kapcsolódó cikkek
- Információs társadalom - Kis Norbert: a felsőoktatásnak meg kell újulnia!
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Betonudvarok helyett iskolakert: Szavazás indul a zöldebb suliért
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
- Iskolások tanítják az időseket számítógépezni
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Infotér konferencia - Soltész Miklós: egységes informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátásban
- Infotér konferencia - Hoffmann: az informatika fontos eszköz, de a cél az emberközpontúság
- Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.