Nemzetközi siker a műszeres rádiós közönségmérésben

Farkas Miklós, 2012. november 13. 13:44

A brit rádiós szervezet, a RAJAR további egy éves megbízatást adott az Ipsosnak a cég „MediaCell”, okostelefonokra épülő passzív rádiós közönségmérő rendszerének továbbfejlesztésére.

Az Ipsos 1992 óta végzi a tekintélyes brit rádiós szervezet, a RAJAR számára rádiónaplós módszerrel a hallgatottságmérést. Ez az együttműködés 2009-ben kiegészült a MediaCell passzív, okostelefonokat használó rádiós közönségmérő rendszer tesztelésére irányuló megbízással, amit most további egy évre hosszabbított meg a rádiós szervezet. 

A MediaCell egyedülállósága abban rejlik, hogy a mérés alapjául nem egy speciális hardver, hanem egy a kereskedelemben kapható okostelefonokra telepített szoftver szolgál. A szoftver felismeri a mérésben résztvevő rádiók különböző platformokon megjelenő adásaihoz kapcsolt kódokat, így azonosítva a hallgatott rádiót. Eközben a szoftver az okostelefonon zajló valamennyi eseményt is rögzíti. Az így keletkező adatokat a mérés validálására használják.

A RAJAR egyúttal a projekt fókuszának kiterjesztésére is felkérte az Ipsost: a következő fázisban tesztelni kell azt is, hogy a MediaCell hosszabb távon való alkalmazásával milyen új információk szerezhetők a hallgatói szokásokról, milyen egyéb közönség-diagnosztikai eszközök állhatnak majd a piac rendelkezésére.

Jerry Hill, a RAJAR vezérigazgatójának szavai szerint: „A brit rádiós piac MediaCell-lel kiegészített naplós közönségmérése képes lehet arra, hogy újszerű és értékes insight-okkal gazdagítsa a rádiós tartalomfejlesztőket. A következő évben szorosan együtt fogunk dolgozni az Ipsos-szal azon, hogy bemérjük, milyen lehetőségei vannak ennek az eszköznek.”

A MediaCell technológiát Magyarországon 2010 decemberében mutatta be a hazai közönségnek nagy sikerrel az Ipsos.

Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.

2016. május 7. 09:14

A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi

Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.

2016. április 20. 15:34

A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka

A Cisco tanulmánya 16 iparág vizsgálata alapján arra a következtetésre jutott, hogy 2015-ben a cégek csupán az elérhető digitális érték (Digital Value at Stake) 20 százalékát tudták realizálni. A digitális értéket a kutatók két fő szempont alapján mérték: a digitális beruházások és innovációk által generált új bevételi források és megtakarítások, valamint a digitális képességeiket versenyelőnnyé alakító iparági szereplők értékének változása.

2016. április 16. 09:16

Többet költünk online játékokra

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

2016. április 8. 10:51

A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban

Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.

2016. április 4. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36