CSR Hungary 2012 - Konferencia a fenntartható fejlődésről
2012.november 15-én telt házas CSR Hungary Konferencia keretén belül oszthatták meg tapasztalataikat az előadók és a résztvevők a csr/társadalmi felelősség és fenntartható fejlődés kapcsán a Gundel-házban.
Matthias Narr (SAM Group fenntarthatósági vezetője/Dow Jones Fenntarthatósági Index) szerint a cégek módszertan és eszközök tekintetében jóval előrébb járnak fenntarthatóság szempontjából, mint a befektetők. Ugyanakkor van változás az utóbbiak javára. Ugyanis 2010-től kezdve egy cég piaci értékének a vizsgálatakor megnőtt az immateriális javak szerepe. Ma már mindössze 20% a materiális javak aránya egy cég piaci értékében. Érzékelhető, hogy az ENSZ Felelős Befektetői Programjához is mind többen csatlakoznak.
A legrégebbi magyar élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat képviseletében Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a lánc felelős vállalati magatartásának alapja a tisztességes és átlátható működés. A szövetkezeti hagyományoknak köszönhetően a lakóhely közeli boltokra épülő üzletlánc fontosnak tartja a szűkebb és tágabb működési környezete társadalmi és gazdasági értelemben vett építését, és hagyományosan aktív szerepet vállal a helyi közéletben. Ehhez szervesen illeszkedik a minőségi magyar termékek védelme, amely a hálózat társadalomtudatos tevékenységének kulcseleme. Az üzletlánc 85%-ban Magyarországon előállított termékeket forgalmaz, a saját márkás termékeinek 80%-a magyar, ezzel is több száz hazai vállalkozás megélhetését biztosítva.
A Pécsi Tudományegyetem két vezetője (dr.Szűcs Krisztián és Bedő Zsolt / Közgazdaságtudományi Kar) pedig egy új szemléletmódot takaró koncepciót, a Kék gazdaságot mutatta be: a lezárt kis ciklusok helyett a természetből vett rendszereket kell példaként tekintenünk.
Kapcsolódó cikkek
- App!2012 konferencia
- Fényből és hőből is képes áramtermelésre egy új hibrid anyag
- Fujitsu Eco Track az energiafogyasztás kézben tartásához
- Infotér - Stratégiai együttműködést ajánlott Szijjártó Péter az infokommunikációs cégeknek
- Infotér - Vályi-Nagy Vilmos: felülvizsgáljuk a késedelmes projekteket
- Időpont- és helyszínváltozás az Országos Marketing Konferencián
- Infotér - Nélkülözhetetlenek az állami informatikai fejlesztések
- Infotér konferencia 2012
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Konferencia a VisualStudio 2012 termékcsaládról
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.