Internet akkor és most - 10 év távlatából
Egy évtized alatt sokat fejlődött az internet - azt hiszem ez nem is kérdéses. Érdekes belegondolni, milyen változások zajlottak ez idő alatt. Míg 2002-ben még csak milliós számokban gondolkozhattunk az internethasználók tekintetében, addig 2012-ben már jócskán milliárdos nagyságokkal álltunk szemben.
569 millió vs. 2,27 milliárd - mindez 10 év alatt. Ez sarkítva azt jelenti, hogy jelenleg a Föld népességének ¼-e aktív internethasználó. Gondoltuk volna ezt 10 éve? És ki tudja mi lesz újabb 10 év múlva.
1992-ben indult útjára a World Wide Web - ennek már több mint 20 éve. 2002-ben pedig már az emberek naponta átlagosan 46 percet töltöttek a neten. Tavaly a neten töltött idő egyezett a Gerogre Gerbner által megszállott tévénézők készülék előtt töltött adataival, ami átlagosan napi 4 órát jelentett. Ezzel együtt természetesen a weboldalak száma is gyarapodott: míg 2002-ben 3 millió weboldal létezett, addig tavaly már számuk elérte az 555 milliót.
A trendek változtak
Nem csak számokban gondolkodhatunk, ha az elmúlt éveket vesszük górcső alá, hanem a trendek is jelentősen átalakultak. Az Internet Explorer egyeduralmát kezdik megtörni a versenytársak, a piac diverzifikálódott. Akkor még a felhasználók 95%-a használta, és csupán 5% böngészett más programmal.
A tavalyi adatok azonban már azt mutatják, hogy szépen lassan kezdik letaszítani a trónról. Most már csupán a felhasználók egyharmada (39%) használja, és lassan kezdi lenyomni a Google Chrome, amely a netezők 28%-ának kegyeibe férkőzött már.
A keresések is jelentősen változtak. Régen még a különféle események, sztárok csigázták fel az emberek érdeklődését (pl. Shakira, World Cup), addig most inkább a közösségi oldalak és a technológiai újdonságok a nyerők (pl. iPhone 5, Google+, Pinterest).
A sebesség pedig azt hiszem, magáért beszél. Persze mindez ma már nagyban függ attól, milyen internetcsomagot választunk. De az átlagos adatokat tekintve 2002-ben egy zeneszám letöltése 12 és fél percig is eltarthatott, ma pedig már akár 18 másodperc is elég hozzá.
A közösségi média ekkor (2002) kezdett kibontakozni a Friendsterrel (3 millió felhasználó), ma pedig a Facebook hódít - a 2012-es adatok szerint 900 millió felhasználóval. Azóta pedig már átlépte az egymilliárdos álomhatárt.
10 év múlva vajon mekkora léptekkel szárnyaljuk túl a mostani adatokat? Becslések vannak, de a rohamos fejlődés eredményeket pontosan nem lehet kiszámítani. Kíváncsian várjuk, hogy alakulnak akkor a számok.
Forrás: Netkutatások infografikája
Kapcsolódó cikkek
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Nem vagyunk őszinték a neten
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Mit hoz az internetjövő Magyarországnak?
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- Romló üzleti, zuhanó fogyasztói várakozások
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.