Digitális Otthon Program indul a leszakadó térségek informatikai felzárkóztatására
Elindul a Digitális Otthon Program, amelynek célja a leszakadó térségek informatikai felzárkóztatása és versenyképességének növelése, a lakosság munkavállalási képességének és informatikai képzettségének a javítása. A kormány és az informatikai ágazat közös kezdeményezéséről az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ), valamint a Microsoft, az Intel és a Vodafone képviselői tájékoztatták a sajtót szerdán Budapesten.
Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a program elindítása mögött az az iparág legteljesebb támogatását élvező kormányzati szándék húzódik meg, hogy Magyarországon ne az olcsó munkaerőre, hanem tudásbázisra támaszkodva lehessen megvetni a tartós gazdasági növekedés alapjait.
Laufer Tamás, az IVSZ elnöke ezzel kapcsolatban rámutatott, hogy a 21. század kihívásait csak a nagy oktatási hagyományokkal rendelkező országok, mint például Svédország és Németország, tudták eddig sikerrel kezelni.
Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke - utalva egy korábbi sikertelen felzárkóztatási kísérletre - az ország előtt álló legnagyobb kihívásnak a digitális lemaradás behozását nevezte. A 2000-ben svéd mintára indított PC-program, amelynek keretében olcsó számítógépekkel látták el a lakosságot, nem hozta meg a várt eredményt.
A digitális lemaradást számszerűsítve Papp István elmondta, hogy Magyarországon a lakosság körében 55 százalékos a vezetékes szélessávú internet elterjedtsége, a háztartások 50 százaléka rendelkezik személyi számítógéppel és 50 százalékra tehető a "digitális írástudatlanok" aránya. Munkaerő-piaci szempontból azonban a legrosszabb adatnak az angol nyelvismerettel rendelkezők mindössze 13 százalékos arányát nevezte.
Gacsal József, az Intel Magyarország üzletfejlesztési igazgatója rámutatott, hogy az iparág képviselői nem tudnak kellően eredményes tevékenységet folytatni egy olyan országban, ahol nem áll rendelkezésre az ehhez szükséges tudásháttér. Biztató példaként említette a már egyértelműen pozitív eredményeket mutató Sulinet programot, valamint a kormányzatnak a szakma felé kinyilvánított együttműködési szándékát.
Laufer Tamás szerint kitörési pontot jelenthet Magyarországnak, hogy innovatív területeken és a szoftverexportban már több tízezer alkalmazottat foglalkoztat az informatikai ágazat, az infrastruktúra adott, a szélessávú lefedettség jó az országban. Mindössze a lakossági internet-használatban kellene még a fehér foltokat megfelelő ösztönzőkkel felszámolni.
A program gyakorlati kivitelezésével kapcsolatban a tájékoztatón elhangzott, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium háttérintézményeivel és az illetékes miskolci szervezetekkel, valamint a regionális informatikai klaszterrel együttműködve már megkezdte a potenciális kedvezményezettek kiválasztási mechanizmusának kidolgozását. A program kedvezményezettjeinek elsődleges célcsoportját a diákok, az 50 felettiek és a roma kisebbség tagjai alkotják.
A program együttműködő partnereit márciusban közbeszerzési eljárás keretében választják ki és a tervek szerint a szeptemberi iskolakezdésre a szükséges eszközöket már el is juttatják a kedvezményezettekhez.
Amennyiben a miskolci kísérleti projekt kedvező eredménnyel zárul, a programot országos méretűre terjesztik ki.
Kapcsolódó cikkek
- A telefonom nélkül soha! - A dél-koreai fiatalok digitális függősége
- Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
- Az interneten becsmérlik a nagy kínai tűzfal atyját a kínai mikroblogolók
- Hat percnél tovább nem vagyunk mobilunk nélkül
- Mesekönyvvé változtatja a nyomtatott újságot egy japán lap okostelefon-alkalmazása
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól
- Ipsos Kifizetődő a közösségi lét
- NHIT: a digitális írástudás fejlesztése elemi érdeke Magyarországnak
- Új veszélyek jelentek meg az interneten
- Zöld Informatika a BGF képzésein
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.