Dollármilliárdok üzleti intelligenciára
Az idén várhatóan 13,8 milliárd dollárt költenek majd üzletiintelligencia-megoldásokra a vállalatok világszerte, ez az összeg 2016-ra 17,1 milliárd dollárra nőhet a Gartner becslése szerint. A megfelelő rendszer kiválasztásához érdemes néhány szempontot figyelembe venni, így például a kezelhetőséget, gyorsaságot – mutatott rá Bakos Tamás, a QSS Partner Kft. alapítója.
A globális gazdasági válság alapvető változásokat indított el a vállalkozásokon belül. A piacok beszűkülése miatt a belső expanzió kulcsfontosságúvá vált a növekedés szempontjából, amihez elengedhetetlen a vállalati adatvagyon hatékony kiaknázása. Az üzleti intelligenciarendszerek ehhez nyújtanak segítséget, azonban vannak szempontok, amelyeket érdemes végiggondolni, mielőtt valaki választ a piacon elérhető számos megoldás közül – mutatott rá Bakos Tamás, a QlikView magyarországi forgalmazója, a QSS Partner Kft. tulajdonosa és ügyvezetője.
Érdemes olyan rendszert választani, amely lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy ad-hoc jellegű elemzéseket készítsenek attól függetlenül, hogy elérhetőek-e az informatikai erőforrások, vagy szakemberek. Emellett fontos szempont a gyorsaság is, hiszen hatalmas üzleti előnyt jelent, ha hetek, esetleg hónapok helyett mindössze néhány óra vagy nap alatt rendelkezésre állnak a szükséges információk. Napjaink felhasználói hozzászoktak a különböző webalapú alkalmazásokhoz, így praktikus olyan megoldás mellett dönteni, amely hasonló felhasználói élményt nyújt – tette hozzá a vezető.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- IDC: emelkednek az idén az informatikai beruházások az Egyesült Államokban
- Nem olvasnak a fiatalok
- Internet akkor és most - 10 év távlatából
- Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
- 10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- A Dell válasza az informatika új korszakának kihívásaira
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.