Internet akkor és most - 10 év távlatából
Egy évtized alatt sokat fejlődött az internet - azt hiszem ez nem is kérdéses. Érdekes belegondolni, milyen változások zajlottak ez idő alatt. Míg 2002-ben még csak milliós számokban gondolkozhattunk az internethasználók tekintetében, addig 2012-ben már jócskán milliárdos nagyságokkal álltunk szemben.
569 millió vs. 2,27 milliárd - mindez 10 év alatt. Ez sarkítva azt jelenti, hogy jelenleg a Föld népességének ¼-e aktív internethasználó. Gondoltuk volna ezt 10 éve? És ki tudja mi lesz újabb 10 év múlva.
1992-ben indult útjára a World Wide Web - ennek már több mint 20 éve. 2002-ben pedig már az emberek naponta átlagosan 46 percet töltöttek a neten. Tavaly a neten töltött idő egyezett a Gerogre Gerbner által megszállott tévénézők készülék előtt töltött adataival, ami átlagosan napi 4 órát jelentett. Ezzel együtt természetesen a weboldalak száma is gyarapodott: míg 2002-ben 3 millió weboldal létezett, addig tavaly már számuk elérte az 555 milliót.
A trendek változtak
Nem csak számokban gondolkodhatunk, ha az elmúlt éveket vesszük górcső alá, hanem a trendek is jelentősen átalakultak. Az Internet Explorer egyeduralmát kezdik megtörni a versenytársak, a piac diverzifikálódott. Akkor még a felhasználók 95%-a használta, és csupán 5% böngészett más programmal.
A tavalyi adatok azonban már azt mutatják, hogy szépen lassan kezdik letaszítani a trónról. Most már csupán a felhasználók egyharmada (39%) használja, és lassan kezdi lenyomni a Google Chrome, amely a netezők 28%-ának kegyeibe férkőzött már.
A keresések is jelentősen változtak. Régen még a különféle események, sztárok csigázták fel az emberek érdeklődését (pl. Shakira, World Cup), addig most inkább a közösségi oldalak és a technológiai újdonságok a nyerők (pl. iPhone 5, Google+, Pinterest).
A sebesség pedig azt hiszem, magáért beszél. Persze mindez ma már nagyban függ attól, milyen internetcsomagot választunk. De az átlagos adatokat tekintve 2002-ben egy zeneszám letöltése 12 és fél percig is eltarthatott, ma pedig már akár 18 másodperc is elég hozzá.
A közösségi média ekkor (2002) kezdett kibontakozni a Friendsterrel (3 millió felhasználó), ma pedig a Facebook hódít - a 2012-es adatok szerint 900 millió felhasználóval. Azóta pedig már átlépte az egymilliárdos álomhatárt.
10 év múlva vajon mekkora léptekkel szárnyaljuk túl a mostani adatokat? Becslések vannak, de a rohamos fejlődés eredményeket pontosan nem lehet kiszámítani. Kíváncsian várjuk, hogy alakulnak akkor a számok.
Forrás: Netkutatások infografikája
Kapcsolódó cikkek
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Nem vagyunk őszinték a neten
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Mit hoz az internetjövő Magyarországnak?
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- Romló üzleti, zuhanó fogyasztói várakozások
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.