Egyre több amerikai tinédzsernek van okostelefonja
Egy legújabb felmérés szerint (Pew Research Center) az amerikai tinédzserek 37%-ának van okostelefonja és sokuk ezen keresztül kapcsolódik az internetre.
Bár a Pew Research Center felméréseinek adatai nem hazánkra vonatkoznak, mégis mutatóval szolgálnak arról, mennyire népszerűek az okostelefonok. A Nielsen legutóbbi felmérése már rávilágított arra, hogy a legújabb trend egyértelműen az okostelefon, és főként a feltörekvő piacokon hódítanak. Idén pedig már – ahogy azt az IDC prognosztizálta –, minimálisan, de átvehetik a vezetést a hagyományos készülékek felett.
Használat tekintetében főleg a chat és szöveges üzenetek emelkednek ki a sorból, de sokan netezésre is telefonjukat használják. A tinikorosztály kb. 25%-a netezik telefonján, míg a felnőttek körében ez csupán 15%.
Természetesen ezek az adatok csak tendenciákat reprezentálnak, hiszen ahány felmérést olvasunk, annyi adattal találkozhatunk. A Nielsen tavalyi felmérése például a 13-17 éves korosztálynál 58%-ban állapította meg az okostelefonhasználatot.
Forrás: CNET.com
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonok ár-összehasonlításra
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 620
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Ellopták az amerikai first lady, az alelnök, valamint több híresség személyi adatait
- Peking hajlandó tárgyalni a hackertámadásokról Washingtonnal
- A Samsung vezet az európai okostelefon-piacon
- A nők aktívabb okostelefonhasználók
- Jön a tabletkorszak?
- Testközelben a HTC One
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.