Foglalkoztatásban az EU éllovasai között
Miközben az Eurostat legfrissebb adatai szerint összességében mind az euróövezetben, mind az Európai Unióban csökkent a foglalkoztatottak száma 2012 negyedik negyedévében, addig Magyarországon nőtt a foglalkoztatottság. Hazánk a 4. legnagyobb növekedést érte el ezen a területen az EU-ban.
A megelőző negyedévhez képest csak 8 tagállam tud növekedést felmutatni, közülük Magyarország a negyedik legnagyobbat. Leginkább Lettországban (0,8 százalék), Luxemburgban (0,6 százalék), Lengyelországban (0,4 százalék), Magyarországon (0,3 százalék) és Ausztriában (0,2 százalék) nőtt a foglalkoztatottak száma.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Siker és újítás a Prezinél
- EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon
- Jól jött a filmiparnak a Megaupload leállása
- Összefogást hirdetett az digitális szektor szereplőivel az Európai Bizottság
- Duplázna idén a Samsung
- A Facebooknak szembe kell néznie a gyors növekedés kockázatával
- Internetes biztonsági irányelvet kezdeményez az Európai Bizottság
- A Huawei üdvözli az EU kiberbiztonsági irányelveit
- Erősebb évkezdés az MLBKT-nál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.