Fedezd fel ma a holnap megoldásait! - a legjobb M2M megoldásokat díjazta a Telenor
Mozgó szolgáltatókat követő alkalmazás, okostelefonnal irányítható zárrendszer, intelligens távfelügyeleti megoldás és NFC-alapú kórházi betegazonosító – ezek lettek a Telenor gépek közötti kommunikáció témában meghirdetett pályázatának nyertes tervei. A felsőoktatási intézmények hallgatói által beküldött nyertes pályamunkákat a szolgáltató az IVSZ Start-up konferenciáján díjazta.
A fődíj és a közlekedésinformatikai kategória győztese Bornemissza Péter, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója lett a Mozgó szolgáltatók és ügyfeleik összehangoló alkalmazása című pályamunkával. A terv szerint a mozgó szolgáltatók, mint például a webshopok futárszolgálatai, mozgó értékesítést végző cégek vagy a kistelepüléseken működő mobil posta munkatársai, GPS-képes okostelefonon és egy külön erre a célra fejlesztett alkalmazáson keresztül tennék elérhetővé a megrendelők számára járművük aktuális pozícióját. Emellett az ügyfél, vásárló is jelezhetné vásárlási szándékát az alkalmazásban, ezáltal kiszámíthatóbbá téve a szolgáltatást mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók számára.
Távfelügyelet kategóriában a Szent István Egyetem diákja, Kálmán Péter Attila Smart&Safe (S2) - vagyonvédelmi és járművédelmi rendszer című munkáját díjazták. A terv alapját egy okostelefonnal szabályozható integrált adatbázis adja, amelynek segítségével távolról irányítható az intelligens otthon összes berendezése. Máté Zoltán, a Kecskeméti Főiskola hallgatójának Láthatatlan ajtózár című pályázata nyerte a biztonságtechnika kategória díját. A megoldás egy okostelefonnal irányítható zárrendszerre épül, amely csak a felhasználó által kiválasztott kóddal nyitható. Az egészségügy kategória nyertese Szőke Anita, a Debreceni Egyetem tanulója lett, aki Kórházi kliens-azonosító rendszer című pályamunkájában a páciensek és betegkartonok NFC tag-ekkel való azonosítását dolgozta ki.
A pályamunkákat szakmai zsűri bírálta el, amelyben Takács Zoltán, a Telenor Magyarország digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese, Dr. Deák Csaba, a Nemzeti Innovációs Hivatal elnökhelyettese, valamint Laufer Tamás, az IVSZ elnöke vett részt. „Nagyon örülünk, hogy a pályázat ilyen kreatív és színvonalas megoldások kidolgozására ösztönözte a diákokat. Úgy látjuk, hogy a mérnökhallgatók is felismerték, hogy sok területen a gépek közötti kommunikáció jelenti a jövőt. Az M2M rohamos térnyerésének köszönhetően ezek a ma még csak papíron létező tervek holnapra a munkafolyamatok és hétköznapi tevékenységek szerves részéve válhatnak” – mondta el a pályázattal kapcsolatban Takács Zoltán.
Kapcsolódó cikkek
- Pénzbeli adományozás a Telenor ADDODA okostelefon alkalmazással
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Új adatroaming szolgáltatás a Telenortól: okostelefonnal külföldön is
- Telenor: megkönnyített és kibővített részletre vásárlás
- A Telenor közzétette adomány- és segélyvonalakat népszerűsítő weboldalát
- 45 ország 444 ötlete verseng a Telekom Innovációs Versenyén
- Híres ex-eBay vezető a Startup Undergroundon
- A mobilszolgáltatók várják az egyeztetést az NMHH-val
- Havazás - A Telenor is jóváírást ad ügyfeleinek
- A legjobb ötleteket megvalósítja a Magyar Telekom
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.