Fedezd fel ma a holnap megoldásait! - a legjobb M2M megoldásokat díjazta a Telenor

forrás: Prím Online, 2013. április 14. 11:13

Mozgó szolgáltatókat követő alkalmazás, okostelefonnal irányítható zárrendszer, intelligens távfelügyeleti megoldás és NFC-alapú kórházi betegazonosító – ezek lettek a Telenor gépek közötti kommunikáció témában meghirdetett pályázatának nyertes tervei. A felsőoktatási intézmények hallgatói által beküldött nyertes pályamunkákat a szolgáltató az IVSZ Start-up konferenciáján díjazta.  

Kihirdette a Telenor Fedezd fel ma a holnap megoldásait! című pályázatának eredményét, amelyre gépek közötti kommunikáció (M2M) témakörben küldhettek terveket a felsőoktatási intézmények hallgatói. A pályamunkákban olyan a mobilhálózatokon keresztül kommunikáló eszközök felhasználási lehetőségeinek bővítésére várt megoldásokat a szolgáltató, amelyek segítik a munkavégzést az egészségügy, a távfelügyelet, a közlekedésinformatika és biztonságtechnika területén és megkönnyítik az okoseszközök felhasználóinak hétköznapjait. Az eredményeket a Telenor április 11-én, az IVSZ első Start-up konferenciáján hirdette ki, a nyertes tervek beküldőit mobileszközökkel jutalmazta.

A fődíj és a közlekedésinformatikai kategória győztese Bornemissza Péter, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója lett a Mozgó szolgáltatók és ügyfeleik összehangoló alkalmazása című pályamunkával. A terv szerint a mozgó szolgáltatók, mint például a webshopok futárszolgálatai, mozgó értékesítést végző cégek vagy a kistelepüléseken működő mobil posta munkatársai, GPS-képes okostelefonon és egy külön erre a célra fejlesztett alkalmazáson keresztül tennék elérhetővé a megrendelők számára járművük aktuális pozícióját. Emellett az ügyfél, vásárló is jelezhetné vásárlási szándékát az alkalmazásban, ezáltal kiszámíthatóbbá téve a szolgáltatást mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók számára. 

Távfelügyelet kategóriában a Szent István Egyetem diákja, Kálmán Péter Attila Smart&Safe (S2) - vagyonvédelmi és járművédelmi rendszer című munkáját díjazták. A terv alapját egy okostelefonnal szabályozható integrált adatbázis adja, amelynek segítségével távolról irányítható az intelligens otthon összes berendezése. Máté Zoltán, a Kecskeméti Főiskola hallgatójának Láthatatlan ajtózár című pályázata nyerte a biztonságtechnika kategória díját. A megoldás egy okostelefonnal irányítható zárrendszerre épül, amely csak a felhasználó által kiválasztott kóddal nyitható. Az egészségügy kategória nyertese Szőke Anita, a Debreceni Egyetem tanulója lett, aki Kórházi kliens-azonosító rendszer című pályamunkájában a páciensek és betegkartonok NFC tag-ekkel való azonosítását dolgozta ki.

A pályamunkákat szakmai zsűri bírálta el, amelyben Takács Zoltán, a Telenor Magyarország digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese, Dr. Deák Csaba, a Nemzeti Innovációs Hivatal elnökhelyettese, valamint Laufer Tamás, az IVSZ elnöke vett részt. „Nagyon örülünk, hogy a pályázat ilyen kreatív és színvonalas megoldások kidolgozására ösztönözte a diákokat. Úgy látjuk, hogy a mérnökhallgatók is felismerték, hogy sok területen a gépek közötti kommunikáció jelenti a jövőt. Az M2M rohamos térnyerésének köszönhetően ezek a ma még csak papíron létező tervek holnapra a munkafolyamatok és hétköznapi tevékenységek szerves részéve válhatnak” – mondta el a pályázattal kapcsolatban Takács Zoltán.      

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01