Szerbiában és Grúziában is megkezdte működését a PayPal
2013 április közepétől Szerbia és Grúzia előtt is online boltok ezrei nyíltak meg, miután megkezdte működését a két országban a világ vezető online pénzügyi szolgáltója a PayPal.
A PayPal lehetővé teszi, hogy felhasználói világszerte vásároljanak a legkisebb butikoktól kezdve az olyan fórumokig, mint az eBay. Mit jelent ez a szerb és a grúz felhasználóknak? Mostantól bármely olyan márkát és szolgáltatást megrendelhetnek Európából, az Egyesült Államokból vagy Ázsiából, amelyért a szolgáltató elfogadja a PayPal fizetést és szállít az adott országba. Ez a fizikai termékek mellett olyan javakra is vonatkozik, mint a zene, a játékok, a filmek valamint olyan szolgáltatások, mint például az utazás.
A PayPal bevezetése valószínűleg kihat majd az egyébként is dinamikus növekvő internet és e-kereskedelmi trendekre a két országban. A Gemius kutatása szerint a szerb internetfelhasználók 41.57%-a vásárolt tavaly online. Grúziában hatalmas növekedés érzékelhető az online tranzakciók területén, a Grúz Nemzeti Bank szerint a tavalyi éves növekedés elérte a 162%-ot.
A PayPal első lépésben az egyéni vásárlók számára válik elérhetővé a két országban, a további funkciókat pedig folyamatosan vezeti be a vállalat.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
- Új európai vezetők PayPalnél
- Kínában az interneten kapható kozmetikumok túlnyomó része hamis
- A webshoppal is rendelkező üzletek fele legalább annyit értékesít online, mint a klasszikus csatornákon
- A mobilfizetésre térnének át a pénzintézetek
- Csak a "bolt" kiegészítésére használják a kkv-k webshopjaikat
- Virtuális próbafülke és egyéb digitális hatások a vásárlásra
- A PayPal a legismertebb digitális- és mobilfizetési platform
- MÁV: Biztonságos az interneten vásárolni vonatjegyet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.