A lakosság 82,3 százaléka tudja, hogy mi a mobilinternet
A lakosság döntő többsége, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, az e kérdésre helyesen válaszolók aránya nagyobb a magasabb iskolai végzettségűek körében, a városi és községi megkérdezettek között viszont nincsenek jelentős különbségek az ismeretek szempontjából, a Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) azonban a legmagasabb a településtípusok között.
A Strategopolis Kft. telefonos közvélemény-kutatásában 2013. január 25. és február 3. között 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg.
A megkérdezettek 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, 9,1 százalék azonban helytelenül válaszolt. Ennél kisebb arányban (8,5 százalék) voltak azok, akik nem válaszoltak a kérdésre, tehát összesen a megkérdezettek 17,6 százaléka nincs tisztában a mobilinternet fogalmával.
A felmérésben minden megkérdezett háztartásbeli meg tudta határozni, hogy mi a mobilinternet és magas volt az aránya a helyesen válaszolóknak a tanulók (97,4 százalék), illetve a teljes vagy részmunkaidőben aktívan dolgozók körében is (mindkettőnél 90,9 százalék). A legnagyobb arányban a nyugdíjasok között voltak olyanok, akik rosszul tudták, hogy mi a mobilinternet, illetve nem tudták vagy nem válaszoltak a kérdésre (összesen 38,9 százalék).
A felmérés szerint megfigyelhető, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább tisztában van a mobilinternet fogalmával. A maximum nyolc általánost végzettek között alulreprezentált a mobilinternetet helyesen definiálók aránya (60,9 százalék), míg a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők körében 88,9 százalék ismeri a mobilinternetet.
A városi és községi, vagy tanyai megkérdezettek között nincsenek jelentős különbségek a mobilinternetről való ismeret szempontjából. A Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) a legmagasabb a településtípusok között.
Életkor szerint vizsgálva a 18-29 évesek között 97 százalékos a mobilinternet ismertsége, míg a 60 év feletti korosztálynál csupán 61,3 százalék.
Egyenes arányban nő a mobilinternetről helyes képet alkotók aránya az internethasználat gyakoriságának növekedésével, azonban az internetet nem használók között is 53,7 százalékos a mobilinternetet ismerők aránya. Ez az arány a naponta több mint három órát internetezők között a legmagasabb (96,8 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Jobban írnak a számítógépező gyerekek, mint a tollat használók
- Digitális világ – internethasználati kisokos kisiskolások számára
- MÁV Wi-Fi: Naponta akár húszezren is internetezhetnek ingyen a vonatokon
- A mobilszolgáltatók várják az egyeztetést az NMHH-val
- NMHH: a versenyt élénkíti, ha új piaci szereplő lép a mobilpiacra
- A mobilinternet is elősegítette az előfizetések gyarapodását
- Rendkívül lassú az internet Kínában
- A lakosság több mint fele használja az internetet naponta
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.