Digitális Közönségmérés: Elindult a dkt.hu szolgáltatás
Megállapodott a Gemius - Ipsos konzorciummal a 26 tagot képviselő dkt - digitális közönségmérési tanács, mely a digitális piaci szereplők érdekeit képviseli a közönségmérési kérdésekben.
A Gemius-Ipsos konzorcium a MAKSZ és az IAB Hungary által kiírt Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) nyerteseként 2013 májustól induló és 2017 végéig tartó kutatásában egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy kutatási forrásból lehet majd megismerni a hazai oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét, ezen felül a mérés információkat szolgáltat majd a külföldi weboldalakra vonatkozóan is.
Az előző évektől eltérő, hogy a piaci szereplők (tartalomszolgáltatók, ügynökségek) a kutatási adatokat nem a kutatói konzorciumtól, hanem a Digitális Közönségmérési Tanács (dkt) Egyesülettől vásárolják meg.
A dkt Egyesület annak érdekében jött létre, hogy az iparági szereplők érdekeit szem előtt tartva szakértők és üzleti döntéshozók segítségével ágazati testületként képviselje az ügynökségek és tartalomszolgáltatók érdekeit az online közönségmérést végző Gemius-Ipsos konzorcium felé.
A kutatási konzorciummal való megállapodás előzményeként a Digitális Közönségmérési Tanács alapítógyűlésén az alapító tagok megválasztották a tisztségviselőket, meghatározták az egyesületi tagdíj mértékét, elfogadták a 2012-2013 évi budgetet és a költségfelosztási javaslatot.
Az első egyesületi ülésen megválasztották Szabó Ákost (Adaptive Média) az egyesület elnökének, valamint megállapodtak abban, hogy a mindenkori MAKSZ és IAB elnököt tanácskozási joggal meghívják a dkt elnökségi találkozóira.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Az Y-generáció digitális identitása
- Új mobil hirdetési sablonok az Adverticum AdServerében
- Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből
- Innovációs platformba tömörül kilenc hazai infokommunikációs vállalkozás
- Kicsavart törölköző az űrben [Videó]
- Minden negyedik PC védtelen
- Álommunkára keres fiatal jelentkezőt a Sharp
- Miben hisznek a hazai webshopok?
- Háromszáz millió forint összköltségű K+F projektet indított a BalaBit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.