Még mindig a Gingerbread vezet
A piacon lévő androidos eszközök 36,4 százalékán még májusban is a rendszer Gingerbread nevű verziója futott, pedig folyamatosan terjednek a frissebb kiadások – az Ice Cream Sandwich és Jelly Bean alapú készülékek együttesen majdnem 60 százalékos részesedést értek el.
Az Android rendszer jelentős újításokat tartalmazó 4.0 Ice Cream Sandwich verziója sosem vált igazán dominánssá a piacon, de utódja, a 4.1 Jelly Bean már nincs messze a vezető pozíciótól, amit egyébként már jó ideje a porosodó 2.3 Gingerbread tudhat magáénak. Az alábbi táblázat az egyes rendszerverziók megoszlását tartalmazza azokra a májusban piacon lévő androidos eszközökre vonatkozóan, melyekről manuálisan léptek be a Google Play Áruházba. Jól látható, hogy már csak néhány százaléknyi különbség van a Gingerbread és a Jelly Bean verziók részesedése között.
Érdekesség, hogy az Ice Cream Sandwich jelenléte 2 százalékkal csökkent az áprilisi adatokhoz képest a kiadott frissítéseknek köszönhetően, azaz a szóban forgó részesedés a Jelly Bean-hez vándorolt.
[Forrás:Android Developers]
Kapcsolódó cikkek
- Jelly Bean frissítés az LG Optimus 4X HD és Optimus L7 okostelefonokra is
- Leáldozóban a Gingerbread csillaga
- A HP első Android alapú táblagépe: Slate 7 [Videó]
- Áprilisban érkezik kontinensünkre a Panasonic Eluga
- Borsos árat kapott a Samsung S6500 Galaxy Mini 2
- Sony Xperia sola: floating touch navigációval és minden földi jóval
- Androidos strapamobil a Caterpillartól – CAT B10
- QWERTY gombsorral érkezik a legújabb T-Mobile myTouch
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Samsung Galaxy Beam – Projektor a mobilban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.