Megvannak az Imagine Cup döntősei
Fény derült arra, hogy melyik 86 csapat utazhat Szentpétervárra júliusban, hogy megmérkőzzön a tizenegyedik Imagine Cup 1 millió dolláros összdíjazású nemzetközi döntőjében. A csapatokat újító szellemű ötleteik, az integrált technológiák magas szintű használata, valamint sikeres üzleti terveiknek köszönhetően jutottak be a legjobbak közé. Az Imagine Cup része a Microsoft YouthSpark nevű kezdeményezésének, amelynek célja az, hogy új lehetőségeket teremtsen a fiatalok millió számára világszerte.
Idén minden korábbinál több diák vett részt az Imagine Cup versenyén, számuk 70 százalékkal nőtt 2012-hez képest. A csapatok két módon juthattak ki a döntőre: Innováció, Segít a Technológia és Játék kategóriában az országos döntőkön kellett bizonyítaniuk, míg a Windows 8-ra, a Windows Phone-ra és a Windows Azure-ra épülő pályázatok az internetes fordulókban mérettettek meg.
Hazánkat a PlanB Labs csapata képviseli a döntőben, amely a LearnInvisible néven futó projekttel indul. Az applikáció kezdő nyelvtanulóknak nyújt segítséget a választott idegen nyelv olykor nehéznek tűnő szavainak elsajátításában. Az alkalmazás különlegességét a grafikai megoldásokba sűrített nyelvtanuló trükkök adják, amelyek nagyban különböznek az elérhető alkalmazások mechanizmusaitól. A felhasználó az érintőképernyőn egyszerű mozdulatokkal tud új szavakat tanulni és gyakorolni. A LearnInvisible ötlete a csapat első játékán, a ThinkInvisible-ön alapul.
Szponzori díjak
A diákok a nemzetközi döntőben hat kategóriában mérik össze tudásukat, ahol az első, második és harmadik helyek mellett különdíjak is várnak rájuk:
· AppCampus Award
A Windows Phone projekttel induló csapatok nevezhetnek be az 50 000 euró értékű támogatásra, amely a négyhetes finnországi AppCampus tanfolyamon való részvételüket finanszírozza.
· DreamSpark Learning Award
Az 5000 dolláros fődíjra azok a csapatok nevezhetnek be, amelyek szoftveres projektjei új tanulási vagy tanítási módszereket mutatnak be.
· Facebook Creativity Award
A Facebook bejelentkezést saját alkalmazásaikba integráló, s ezáltal annak terjedését elősegítő, valamint az aktivitást növelő pályázatok jelentkezhetnek a 25 000 dolláros fődíjra, amelyet Facebook hirdetési kuponok formájában osztanak ki.
· KFC Russia Award
A fiatalok kultúrájával, az egészséges életmóddal és a táplálkozással kapcsolatos Microsoft Kinect projekteken dolgozó döntősök szállhatnak ringbe a 10 000 dolláros díjért, ráadásul projektjüket be is mutatják a KFC legmenőbb moszkvai éttermében.
· Mail.Ru Group Connected Planet Award
Erre azok a projektek nevezhetnek be, amelyek az online kommunikációt és a szórakoztatást mulatságos, hasznos és innovatív formában tálalják. Díjak: 1. hely: 10 000 dollár, 2. hely: 5000 dollár és 3. hely: 3000 dollár.
· Women’s Empowerment Award
Az ENSZ Női szervezetével közösen meghirdetett díjat azoknak a csapatoknak adják, amelyek olyan technológiai megoldásokat fejlesztenek, amelyek a saját életük javításának lehetőségével ruházzák fel a nőket. 1. hely: 12 000 dollár, 2. hely: 8000 dollár.
Fentiek mellett a társadalmi jólétre összpontosító projekteken dolgozó döntősök a YouthSpark program keretében a Microsoft Imagine Cup ösztöndíjakra pályázhatnak, amelyek összértéke 3 millió dollár. Segítségével a diákok megvalósíthatják azokat az ötleteiket, amely élhetőbbé és jobbá teszik a világot.
Az iparág szakértői alkotják a nemzetközi döntő zsűrijét
Az esemény moderátora idén a BBC nagy sikerű sorozata, a Doctor Who főszereplője, Matt Smith. Idén az Imagine Cup zsűrije nemcsak a széles körű tapasztalatokat képviseli, de az innovációban, a technológiafejlesztésben, a játékfejlesztésben és egyéb kulcsfontosságú területeken szerzett szakértelmet is. Az Oroszországba utazó, és a döntős projekteket elbíráló zsűritagok között találjuk Catherine Bracyt a Code For Americatól, Simon Lut a Twitter képviseletében, valamint Alekszej Pazsitnovot, a Tetris és sok egyéb játék létrehozóját. A zsűri teljes listája az Imagine Cup weboldalán található.
Kapcsolódó cikkek
- Videón a Windows 8.1
- Kreatív számítógépes alkotásokat várnak a 19 év alatti fiataloktól
- SAP-SUSE: a 14 éves együttműködés tovább erősödik
- Megkezdődött a netes gyermekbarát tartalmak közötti verseny
- Office 365 – minden idők leggyorsabban fogyó verziója
- Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra
- A Google és a Microsoft együtt fejleszt
- Innovációs kiállítást és konferenciát rendeznek Budapesten
- A Microsoft videóban figurázta ki a Google-t
- Magyar diák sikere az ISEF nemzetközi tudományos és innovációs versenyen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.