Sok visszaélést tapasztal az internetes kereskedelemben a NAV
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának szerdai tájékoztatása szerint az internetes kereskedelem az ellenőrzések során tapasztalt visszaélések nagy száma miatt áll az adórevizorok figyelmének középpontjában. Az a tény, hogy egy vállalkozás az interneten keresztül végzi tevékenységét, nem mentesíti az adójogszabályok betartása alól - hangsúlyozza az adóhatóság.
A bizonylat-kiállítás elmaradását sokszor azzal magyarázzák a kereskedők, hogy csak viszonteladók, a nyugtaadás nem az ő dolguk. A NAV példaként hozta fel azt a speciális vizet forgalmazó vállalkozást, amelytől az adórevizorok interneten rendelték meg az árut, és számlaigényüket előre jelezték. A termék személyes átvételekor azonban semmilyen bizonylatot nem kaptak.
Egy másik esetben szintén a világhálón rendelt, műkörömépítésre vonatkozó kedvezményes kupont vásároltak az ellenőrök, nyugtára, számlára azonban annak beváltásakor is hiába vártak. A szolgáltatást végző végül egy közhasznú alapítvány bélyegzőjét és nyugtatömbjét vette elő, mondván, ő az alapítvány alkalmazottja. Az ellenőrzés során a bevétel eltitkolásán túl az is kiderült, hogy a szolgáltatást végző nem volt bejelentve.
Az adótörvénynek megfelelő bizonylattal kell igazolnia értékesítéseit annak a vállalkozásnak is, amely gazdasági tevékenységét az interneten keresztül végzi - hangsúlyozta a NAV.
A legtöbb ügylet esetében megfelelő forma lehet a számla. A számlakiállításnak általában egyébként sincs akadálya, mivel a megrendelés alapján a szükséges adatok, a vevő neve és címe általában hiánytalanul az eladó rendelkezésére állnak.
Az értékesítő a számlakibocsátás alól akkor mentesülhet, ha a vevő nem minősül az általános forgalmi adó alanyának, nem adóalany jogi személy, az ellenérték adót is tartalmazó összege nem éri el a 900 ezer forintnak megfelelő pénzösszeget, és annak megfizetése legkésőbb a teljesítésig maradéktalanul megtörténik. Ilyen esetben viszont, ha a vevő nem kér számlát, nyugta adása kötelező - hívta fel a figyelmet a NAV.
Kapcsolódó cikkek
- Szigorú internet-ellenőrzést vezetnének be Ukrajnában
- Három telefontársaságtól és hitelkártya-szolgáltatóktól is gyűjtött információt az NSA
- USA adatbányászat-botrány: külföldiek ellen irányult a titkos adatgyűjtés
- Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató, ha csak a készülék árával tartozunk
- Internetes csalót fogtak el a tatai rendőrök
- Súlyos jogi következményei lehetnek a Facebook posztnak
- Vonakodnak a hazai kkv-k a webes értékesítéstől
- Jogsértő lehet a Google Autocomplete funkciója
- Leleplezhetők az online vásárlókat diszkrimináló oldalak
- Szoftverellenőrzést tart a NAV
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.