Fontos a hatékonyabb banki ügyintézés az ügyfelek megtartására
Számos külső erő befolyásolja a pénzügyi szolgáltató cégek üzleti szempontból kritikus dokumentumfolyamatainak kezelési módját, és ezek alapvető kölcsönhatásait, melyek rendszeresen ismétlődnek a napi szintű üzleti tevékenységek során. A pénzügyi szolgáltatók vezetői Európa-szerte egyetértenek – beleértve a globalizációt (77%) – a következő kockázati elemekkel: folyamatosan növekvő információforrásból származó nagy mennyiségű adat (86%), illetve bizonytalan működési környezet (85%), csak néhányat említve.
Ezen tényezők többségének az alapját a technológia vezérelte változások adják. A pénzügyi szolgáltatók üzleti vezetőinek több mint 40%-a aggódik azon, hogy elveszítik a versenyelőnyüket, ha nem képesek lépést tartani a fent említett változásokkal.
Ennek eredményeként igen nagy nyomás nehezedik a pénzügyi szervezetekre, hogy legyőzzék ezeket a kihívásokat, növeljék az agilitásukat és biztosítsák azt, hogy alkalmazkodni tudnak azon ügyfelek igényeihez, akik más, új csatornákon keresztül szeretnének az információhoz hozzájutni.
A banki ügyfelek például már digitális nyilatkozatokat szeretnének, miközben a back office, a pénzügyi szolgáltatási ágazat gyakran még mindig a nyomtatott dokumentumfolyamatok függőségében él – néhány esetben azért, hogy megfeleljen a szélesebb biztonsági követelményeknek –, más esetben pedig egyszerűen azért, mert a technológiai változás gyorsabb, mint az ő képességük arra, hogy modernebb folyamatokat hozzanak létre. Amint a cégek belátják, hogy ez a járható út, és képesek korszerűsíteni a munkamódszerüket, s ezáltal egy lépéssel az ügyféligények előtt járni, gyakran sokkal nagyobb előnyhöz jutnak, mint azt eredetileg elképzelték.
Azonban egy, a Ricoh megbízásából végzett, a fő európai pénzügyi szolgáltatókról szóló jelentés rámutat arra, hogy a bankszektornak még meg kell oldania néhány kulcsfontosságú feladatot az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatokkal kapcsolatban. A válaszadók csupán 26%-a állította, hogy folyamataik ügyfél-érzékenyek, míg 35%-uk szerint folyamataik az ügyfélmegtartást szolgálják. Az adatok azt mutatják, hogy az ügyfélközpontú, dokumentumalapú folyamatok javításával a bevételek átlagosan 10%-kal növelhetők, s ami még fontosabb, hogy támogatják az ügyfélmegtartást. A gyakori hibával járó ügyintézési folyamatokkal elégedetlen ügyfelek üzleti ügyeik intézéséhez inkább másik vállalatot fognak választani.
Az optimalizált, automatikus folyamatok elengedhetetlenek a hatékony, tárgyszerű és jól időzített ügyfél-kommunikációhoz. Ezáltal a pénzügyi szervezetek időt és pénzt takarítanak meg, valamint az alkalmazottak munkáját is felszabadítják az addig manuálisan végzett feladatoktól, akik ezt az időt az ügyfelekkel való törődésre fordíthatják. Az automatizált folyamatok optimális hatását is felül kell vizsgálni annak érdekében, hogy lépést tarthassanak a változó ügyféligényekkel és a fő technológiai változásokkal. Az Açoreana nevű pénzügyi szolgáltató, optimalizálta ezen folyamatait, így hatékonyabbá és rugalmasabbá téve az ügyfél-kommunikációt, mindeközben 30 %-kal csökkentette a dokumentumkezelés költségeit.
A gyakori felülvizsgálat szintén segíti a szervezeteket, hogy elkerüljenek néhány problémát, amiket például az Economist Intelligence Unit (EIU) is feltárt friss jelentésében, miszerint a számítógépes programok által hozott automatizált döntések következtében az európai pénzügyi szolgáltató szervezetek legalább egyszer több mint 37%-kal több pénzt költöttek az elmúlt hat hónapban. S ami még ennél is rosszabb, hogy közel minden harmadik pénzügyi szolgáltató szervezet (31%) nyilatkozta azt, hogy ugyanebben a periódusban veszítették el ügyfeleiket pont az automatizált döntések miatt.
A Royal Bank of Scotland világosan publikálta az IT kudarcát, miszerint milliókat veszített, mert egy szoftver hiba miatt az ügyfelek nem tudtak hozzáférni a számláikhoz, valamint a Knight Capital 440 millió USD (283,6 millió GBP) tőkeveszteséget könyvelhetett el emiatt; ezzel hangsúlyozva az automatizált IT folyamatok potenciális kockázatát.
A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a pénzügyi szolgáltatóknak most kell felkészülniük a jövőre, az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok hatékonyabb kezelésére, ami fokozza az ügyfélmegtartást és a céljaik elérését. A lényeges fejlesztések keresztülvitelével hatékonyabb működés és nagyobb költségcsökkentés érhető el, ezzel egyidejűleg előmozdítva a kreativitást és az innovációt, miközben az alkalmazottak felszabadított munkaideje az ügyfelek magas szintű kiszolgálására fordítható.
Kapcsolódó cikkek
- Kaspersky Lab: veszélyben a vezető pénzügyi intézetek ötöde
- Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt
- Megérkezett a jövő újságos standja
- Egyre nagyobb kockázatot jelent az IT-biztonság a biztosítóknak
- „A legjobb vágott papíros nyomtató” díja a Ricohnak
- 55 colos interaktív tábla a Ricohtól üzleti kommunikációhoz
- Navigáció az EU adatvédelmi szabályozásának új világában
- A Ricoh folytatja piacvezető pozíciójának építését
- doo for Android
- Hackertámadások bénították meg cseh nagybankok szervereit
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.