A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
Jobban áll a Google szénája a táblagépek tekintetében. Habár az okostelefon piacon is vezető helyet foglal el, növekedést nem tudott generálni az elmúlt időszakban, szemben a tabletpiaccal.
A Strategy Analytics jelentése szerint jelenleg a Google áll az első helyen a táblagépek eladását illetően, részesedése a Q2-es időszakban elérte a 67%-ot. Már itt is látszik, hogy jobban teljesít, mint az okostelefonok tekintetében, ahol csak minimálisan 50% fölé sikerült kerülnie.
Mi sem bizonyítja jobban a sikert, mint hogy a vetélytárs, második helyen álló Apple nem hogy javított volna arányán, a három hónap alatt még rontott is eredményein. A 167 millió értékesített készülék után ebben az időszakban számuk csak 14,6 millió volt (így 47,2%-ról 28,3%-ra esett vissza), míg a Google-nál csak a növekedés volt 16,1 milliós. Az előző időszaki 18, 5 milliót sikerült feltornászni 36,4 millióra.
Az okostelefonok piacán azt a tendenciát figyelhetjük meg, hogy a kisebb cégek egyre inkább törnek fel saját operációs rendszereikkel. Az alábbi ábrán azonban jól látszik, hogy a tabletek terén ez még nem jellemző. Itt maximum a Microsoft és a BlackBerry rúghat még labdába.
A dobogó harmadik fokán álló Microsoft piaci részesedése egyelőre alacsony, ám a fejlődési üteme ígéretesnek mutatkozik. Az első negyedévben még csak 0,5%-on állt, most azonban 4,5%-nál tart.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Az Android a táblagép piacon is ráverhet az iOS-re
- Elrajtolt a megújult Gmail
- Chrome újítások minden platformon
- A Windows Phone lekörözte a BlackBerryt
- Az Android kerekedhet felül a 2013-as tabletháborúban
- Kínában összpontosul az iOS és Android piac
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- Az IDC növelte globális táblaszámítógép-eladási előrejelzését
- Az Apple és a Microsoft a táblagépes háború élharcosa
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.