Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az informatikai klaszter

MTI Sajtóadatbank, 2013. augusztus 21. 15:35

Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az Országos Minősített Informatika és Rendszergazda Hálózat Klaszter (OMIR), a piaci környezet nehezebb, a szakemberek tudásszintje differenciáltabb, az érdeklődés pedig nagyobb, mint az induláskor látszott - közölte a szervezet szerdán.

Az ez év januárjában alakult OMIR azért jött létre, hogy közös beszerzésekkel, szakmai, értékesítési, marketing és vezetési képzésekkel, valamint piacszerzéssel segítse a tagjait.
 

A tervek szerint a tagok száma az év végére érte volna el az ötvenet, de jelenleg már mintegy 220 tagot számlál a szervezet. Közülük mintegy 20 cég rendes tag, illetve kétszáz pártoló tag státusú informatikus is csatlakozott hozzá.
 

A közlemény szerint az elmúlt fél évben 11 tematikus szakmai képzést rendeztek, emellett több kisebb közös kivitelezési projektet valósítottak meg. A további kivitelezési projektek vállalását nehezítette, hogy jóval nagyobb az egyes szakemberek felkészültsége közötti eltérés, mint azt várták.
 

Olyan gyorsan fejlődött az informatika, hogy sok rendszergazda nem tudta tartani a lépést, ezért át kell alakítani a képzési tematikát - idézi a közlemény Kiril Kirovot, az OMIR ötletgazdáját és szervezőjét.
 

A szakember sikeresnek értékeli az első hónapokat, szerinte a megugrott taglétszám jelzi a szakma igényét. A tapasztalatok alapján újragondolják a következő időszakot; a tervek között szerepel egy szakmai konferencia szervezése, a differenciált képzések elindítása, valamint a rendes tagok számának és a közös kivitelezési projektek volumenének növelése.

Kulcsszavak: marketing OMIR

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01