A Huawei Mate 10 Lite frissítésével biztonságosabb lesz az arcképes képernyő-feloldás
Új arcfelismerő-funkciót és AR kamerát kap a Huawei Mate 10 Lite. A Huawei legújabb androidos frissítését, aminek köszönhetően a másodperc törtrésze alatt feloldható a képernyő, várhatóan február végétől érhetik majd el a készüléktulajdonosok.
A gyártó gondoskodott a felhasználók adatainak biztonságáról is: háromlépcsős azonosító rendszer biztosítja, hogy a Mate 10 Lite-ot kizárólag a tulajdonosa oldhassa fel, az intelligens kamera azt is észleli, ha a felhasználó távollétében, vagy alvása közben illetéktelenek próbálják feloldani a kijelzőt.
Arcfelismerés a gyakorlatban
A Mate 10 Lite az azonosításhoz a felhasználó által készített, és a galériában tárolt fényképek alapján gyűjt információt tulajdonosa arcvonásairól. A készülék elölről, oldalról, magas vagy alacsony szögből is egyaránt könnyedén felismeri az arcvonásokat és a másodperc töredéke alatt oldja fel a kijelzőt. Az új funkció megkönnyíti a felhasználók számára a telefon kezelését még akkor is, ha a kezük éppen nedves vagy koszos, ezért nem alkalmas a képernyő megnyitására, továbbá azt is kiválaszthatják, hogy az arcképükkel vagy a kezükkel szeretnék-e feloldani a készüléket.
Alvás közben sincs mitől tartanunk
Az arcfelismerés folyamatát a gyártó háromlépcsős biztonsági intézkedései teszik igazán megbízhatóvá:
1. A tárhelyen található arcinformációkat a Kirin 659 processzor biztonságos, TEE (Trusted Execution Environment) területe tárolja, ami chip-szintű védelmet nyújt az adatok számára.
2. Az arcfelismerési algoritmus több mint ezer arcfelismerési pontot azonosít, biztosítva ezzel, hogy a készülék kizárólag a tulajdonosa arcvonásait ismerje fel, és csak az ő érzékelésekor oldja fel a képernyőt.
3. A Mate 10 Lite arra is fel van készülve, ha a felhasználó telefonját illetéktelenek próbálják használatba venni. Az előlapi kamerák azt is meg tudják különböztetni, ha a készülékkel mások akarják felismertetni a felhasználót például alvás közben, vagy a róla készült 2D-s képet tartják az előlapi duál lencsék elé. Ezekben az esetekben a telefon képernyője zárva marad.
Az intelligens kijelző védelemnek köszönhetően korlátozhatjuk azt is, hogy milyen értesítések, tartalmak jelenhetnek meg a felhasználók számára feloldás előtt és után. Így privát üzeneteinket, telefonhívásainkat sem kell féltenünk, mert képernyő lezárt állapotában a kapott SMS, vagy éppen Wechat üzeneteből csak minimális információ jelenik meg, annak teljes tartalmát kizárólag az arra felhatalmazott felhasználók olvashatják el a feloldást követően.
A frissítést várhatóan február végétől érhetik el a Huawei Mate 10 Lite felhasználói.
Kapcsolódó cikkek
- Napi 20 órán át van velünk a mobilunk, mégsem tartjuk magunkat függőnek
- A P Smart is új Huawei FullView kijelzővel érkezik
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Már előrendelhető a Huawei új intelligens készüléke
- A Huawei először mutatott be Lite verizót a Mate sorozatból
- Mesterséges intelligencia platformú okostelefon a Huawei-től
- Okostelefonos fotós tanfolyamok és fogadóórák a Huawei Akadémián
- Okostelefonra illeszthető körpanorámás kamera
- Hamarosan hazánkba is megérkezik a Huawei P9 Lite Mini
- A Huawei Vakációs Barométere rámutat a különbségekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.