Chat Botond segít az ideális LG televízió kiválasztásában
Az elektronikai üzletekben szinte végeláthatatlan a tévékészülékek kínálata, a vásárlónak pedig nem csak az árról, a dizájnról és a méretről kell döntenie: nem mindegy ugyanis, hogy milyen okostévés platformot, milyen felbontást és milyen paneltípust választunk. Az átlagos vásárló könnyen elveszhet az információk rengetegében — éppen ezért alkotta meg az LG hazai képviselete a cég digitális promóterét, Chat Botondot. Az LG hivatalos weboldalán elérhető chatbot az elmúlt két hónapban több mint tizenötezer magyar felhasználónak segített az ideális televízió és a legjobb akciók megtalálásában.
Az LG teljes mértékben hazai fejlesztésű online segédje, Chat Botond a vásárlók egyéni igényei alapján segít megtalálni a megfelelő tévékészüléket. Az interaktív, automatizált chatbot egy elektronikai szaküzletben dolgozó vásárlási tanácsadóhoz, azaz promóterhez hasonlóan kommunikál az érdeklődőkkel: öt különböző kérdést tesz fel, melynek nyomán a vásárló számára legideálisabb készülékekre szűkíti le a javaslatok listáját. A „digitális promóter” nem csak felteszi a kérdéseket, hanem meg is magyarázza, miért fontos egy adott technikai részlet a felhasználó számára, ezzel edukálva a potenciális vásárlókat a televíziós technológiákról.
A kérdések azt mérik fel, hogy az érdeklődő milyen képernyőméretet és felbontást keres, elsősorban milyen típusú tartalmakat szeretne nézni a készüléken, milyen kialakítású talp számára az előnyös és milyen árkategóriájú terméket tartana ideálisnak. Ha a felhasználó tanácstalan lenne, a kérdés mellett szereplő információ ikonra kattintva megtudhatja, mit érdemes átgondolnia a válaszadáshoz. A nemrégiben bemutatott digitális promótert három és fél hónap alatt több mint 20 000 magyar használta, ami naponta átlagosan 260 vásárlói érdeklődést jelent. A felhasználók kifejezetten hasznosnak tartják az online segédet: a maximális 5 pontból átlagosan 4,2-es értékelést adtak a szolgáltatásnak.
A chatbot nem csak a megfelelő televízió kiválasztásában segít: az LG különféle termékoldalain böngészve az adott termékhez kapcsolódó aktuális leértékeléseket is megmutatja. A chatablakra kattintva a felhasználó egyből az akciót kínáló üzlet webshopjában találhatja magát, így a javasolt terméket biztonságos forrásból, a gyártó hivatalos partnereitől, a lehető legolcsóbban vásárolhatja meg. A digitális promóter a készülékhez kapcsolódó újságírói és videoteszteket is megmutatja, így az érdeklődő egyből tájékozódhat a termék tulajdonságairól.
A felhasználók anonim módon, az adatvédelmi előírások betartásával összegyűjtött és kiértékelt válaszai természetesen a hazai képviselet értékesítési tevékenységéhez is segítséget nyújtanak: a cég e válaszok alapján képes felmérni a magyar vásárlók igényeit, így optimalizálhatja értékesítési folyamatait. A chatbot elindítását követő két hónapban — a Black Friday és a karácsony időszakában — az LG 50 százalékkal növelte az eladásokat az UHD és az OLED termékkategóriákban is 2017 azonos időszakához képest. A teljes mértékben lokálisan fejlesztett chatbotot a későbbiekben az LG további leányvállalatai is adaptálhatják.
Chat Botond, az LG digitális promótere a vállalat hivatalos weboldalán próbálható ki: https://www.lg.com/hu/tv-audio-video
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Az LG legújabb okostelefonjai a mobilitás új korszakát hozzák el
- Az LG legújabb okostelefonja a képernyő rezgetésével erősíti fel a hangot
- 3D szelfikamerás okostelefont mutat be az LG és az Infineon
- Átlátszó OLED, hihetetlenül vékony LED kijelző és üvegre simítható fóliaképernyő az LG-től
- Az LG számos kategóriában több mint 140 díjat söpört be a CES-en
- Stratégiai együttműködésre lép az LG és a Landing AI
- „Mesterséges intelligencia egy még jobb életért”
- Az LG XBOOM hangszórói új szintre emelik a zenehallgatás élményét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.